۱۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۳۹
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 85316433
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

۶۲ شهید در مجتمع درمانی ناصر در غزه/ حملات توپخانه‌ای علیه جنوب لبنان  + فیلم

تهران-ایرنا- منابع خبری ظهر امروز شنبه از انتقال ۶۲ شهید و تعدادی مجروح به مجتمع درمانی «ناصر» در جنوب غزه در پی بمباران ارتش رژیم صهیونیستی خبر دادند.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شهاب، وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته، ۶۲شهید و ۹۹ زخمی به مجتمع پزشکی الناصر واقع در جنوب غزه انتقال داده شدند.

از سوی دیگر منابع خبری اعلام کردند که رژیم صهیونیستی حملات توپخانه‌ای را علیه مناطق کفرشوبا، الوزانی، طیرحرفا، بلیدا و محیبیب در جنوب لبنان انجام داده است.

ساعاتی پیش نیز وزارت بهداشت غزه اعلام کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۷۱ شهید و ۱۶۰ زخمی به بیمارستان شهدای الاقصی منتقل شده است.

از سوی دیگر منابع فلسطینی اعلام کردند: جنگنده‌های اسرائیلی منزل خانواده «ابو مهادی» را در اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه بمباران کردند که طی آن ۵ نفر شهید و تعدادی هم زخمی شدند.

در همین راستا، منابع خبری امروز شنبه اعلام کردند که رژیم صهیونیستی حملات توپخانه‌ای را علیه مناطق کفرشوبا، الوزانی، طیرحرفا، بلیدا و محیبیب در جنوب لبنان انجام داد.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه(هفتم اکتبر) عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ ( ۲۴ نوامبر) میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا برقرار شد.

به دنبال پایان آتش ‌بس‌موقت چهار روزه، قطر به عنوان یکی از کشورهای میانجی اعلام کرد که توافق حماس و تل آویو برای تمدید آتش بس به مدت ۴۸ ساعت حاصل شده است. حماس هم اعلام کرد که با قطر و مصر در مورد تمدید آتش‌بس بشردوستانه موقت برای ۲ روز دیگر، بر اساس همان شروط آتش‌بس قبلی به توافق رسیده است.

صبح جمعه ۱۰ آذر( اول دسامبر) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سر گرفت.

برغم اینکه بمباران های مناطق مسکونی، درمانی و آموزشی نوار غزه از سوی رژیم صهیونیستی با شقاوت تمام ادامه دارد و تاکنون بیش از ۲۰ هزار فلسطینی به شهادت رسیده اند و خسارت های زیادی به این منطقه وارد شده، اما مقاومت رزمندگان و شهروندان غزه در کنار خسارت های وارد شده به صهیونیست ها، حکایت از پیروزی خون بر شمشیر دارد؛ خونی که به ناحق توسط رژیم صهیونیستی و حامیان آمریکایی – غربی این رژیم ریخته می شود و بزودی به پیروزی نهایی فلسطینیان در آینده نه چندان دور منجر خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha