مالزی اقدام آمریکا در وتوی قطعنامه آتش‌بس جنگ غزه را محکوم کرد

تهران- ایرنا- انور ابراهیم نخست وزیر مالزی وتوی قطعنامه آتش‌بس بشردوستانه در غزه توسط آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل را محکوم کرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری برناما، انور ابراهیم امروز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران از رویکرد آمریکا که هنوز از کشتار بدون محدودیت کودکان در غزه دفاع می‌کند، ابراز تاسف کرد.

نخست وزیر مالزی تاکید کرد: تمام جهان اقدام‌های اسرائیل را محکوم کرده و علیه آنها اعتراض می‌کند و من هم همچنان به رویکرد آمریکا که به حقوق بشر بی‌توجه است اعتراض دارم و از آن ناراحت هستم.

قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل که آتش بس بشردوستانه فوری در غزه را خواستاربود، روز جمعه توسط آمریکا وتو شد. این قطعنامه که پیش نویس آن توسط امارات ارائه شد و مورد حمایت بیش از ۱۰۰ کشور قرار گرفت، حمایت ۱۳ عضو از ۱۵ عضو شورای امنیت را جلب کرده بود.

انور ابراهیم در واکنش به این اقدام آمریکا اعلام کرد: تمایل دارم، به نیابت از دولت مالزی قویا تصمیم آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل برای مخالفت با آتش بس در غزه را محکوم نموده و به آن اعتراض کنم.

او ادامه داد: ما باید کشتار غیرنظامیان، زنان و کودکان بی‌گناه را متوقف کنیم و هیچ دلیلی برای هیچ‌کس بر هیچ مبنایی وجود ندارد که آتش بس را نادیده بگیرد و این روند را مختل کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha