۱۸ آذر ۱۴۰۲، ۲۲:۵۱
کد خبر: 85317102
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیکر ۲ شهید گمنام وارد بم شد

۱۸ آذر ۱۴۰۲، ۲۲:۵۱
کد خبر: 85317102
پیکر ۲ شهید گمنام وارد بم شد

کرمان-ایرنا-مردم ولایتمدار شهرستان‌ های شرقی استان کرمان، همزمان با ایام شهادت جانسوز حضرت فاطمه زهرا(س) شامگاه شنبه در میان حزن و اندوه از پیکرهای ۲ نفر از شهیدان گمنام دوران دفاع مقدس استقبال کردند.

به گزارش ایرنا ، استقبال از پیکر ۲ شهید گمنام با حضور مسیئولان و مقامات نظامی، لشکری و استانی از فرودگاه بم آغاز شد و تا میدان شهدای گمنام به صورت خودرویی ادامه یافت و پیکر دو شهید بر دوش مردم به صورت نمادین تشییع شد.

شهروندان و مسیولان شهرستان های شرقی در این مراسم با مدیحه سرایی و نوحه خوانی مداحان اهل بیت (ع) از پیکر شهدای گمنام دوران دفاع مقدس استقبال کردند .

این ۲ شهید گمنام یکی ۱۷ ساله و در عملیات والفجر سه منطقه مهران و دیگری ۲۰ ساله، در منطقه ایذایی والفجر ۸ به فیض شهادت نایل آمدند.

پیکر ۲ شهید گمنام وارد بم شد

پیکر شهید در شهرستان های شرقی تشییع می‌شود

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان نیز در جمع خبرنگاران گفت: پیکر این دو شهید در شهرستان های شرقی بم، نرماشیر، فهرج، ریگان و گنبکی تشییع می شود.

سرهنگ پاسدار محمود مهدوی فرد بیان کرد: در سطح استان کرمان۲۷۸ درخواست تدفین شهید گمنام از مجموعه های مختلف دانشگاهی، شهری، عمومی، نظامی و اداری داریم .

وی افزود: مصوبه درخواست ها بعد از بررسی در استان به تهران جهت تایید نهایی ارسال می شود که در صورت تایید نهایی، تدفین شهید گمنام انجام می شود.

سرهنگ مهدوی فرد عنوان کرد: امسال برای اولین بار پیکر شهدای گمنام وارد استان کرمان می شود که چندین نقطه در سطح استان به تهران را اعلام کردیم که هشت نقطه جهت تدفین در ایام فاطمه تایید شد .

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان اضافه کرد: به دلیل همزمانی شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و مظلومیت و گمنامی مقبره این بانوی گرامی و همچنین دلبستگی شهدای گمنام به مادر گمنامشان روز شهادت حضرت زهرا(س) برای تشییع و تدفین شهدا انتخاب شد.

وی توضیح داد: از هشت شهید استان کرمان دو شهید در شهرستان کرمان ،سه شهید در رفسنجان و شهرستان های انار ، بافت و جیرفت هر کدام یک شهید به خاک سپرده می شود.

وی تصریح کرد: در شهرستان های شرقی درخواست هایی در مجموعه روستایی، دانشگاهی و اداری داریم که به دلیل گستردگی روستایی از لحاظ جغرافیایی شرایط برای دفن در روستاهای شرقی استان سخت است .

سرهنگ مهدوی فرد گفت: مجموعه روستایی در سطح استان زیاد و پیکر شهدای کشف شده نیز کم است و فقط روستاهایی که بتوانند چند روستای دیگر را پوشش دهند می توان از پیکر شهید در جهت دفن در روستا استفاده کرد .

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان اظهارداشت: آیین وداع با پیکر این شهید گمنام شامگاه پنجشنبه همراه با نماز مغرب و عشاء در میدان شهدای گمنام بم برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، تولیت شهدای گمنام در کشور برعهده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است و امور مربوط به جانمایی، تشییع و خاکسپاری شهدای گمنام از سوی این نهاد انجام خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha