استاندار خراسان رضوی: ناپایداری انرژی در شرق کشور باید برطرف شود

مشهد- ایرنا- استاندار خراسان رضوی گفت: ناپایداری انرژی در شرق کشور موضوع مهم و خطرناکی است که باید به سرعت برطرف شود.

به گزارش ایرنا، یعقوبعلی نظری روز یکشنبه در جریان افتتاح تقاطع چهارسطحی آزادگان در مشهد افزود: انتقال گاز و سوخت مایع از موضوعات مهم حوزه انرژی در استان است و روزانه هفت میلیون لیتر بنزین در این استان مصرف می شود.

وی اضافه کرد: حمل ونقل جاده ای سوخت، ناایمن و آسیب پذیر است و انتقال باید به صورت لوله ای انجام شود از این رو اخیرا قرارگاه خاتم الانیاء (ص) با شرکت نفت قرارداری منعقد کرده است تا عملیات انتقال سوخت مایع از طریق «خط تابش» انجام شود و عملیات اجرای آن به زودی از سمت مشهد آغاز خواهد شد و عملیات اجرایی خط ۱۱ انتقال گاز نیز در برنامه است.

به گزارش ایرنا، عملیات اجرایی خط ۱۱ انتقال گاز در سال ۱۳۹۰ آغاز ولی در دولتهای یازدهم و دوازدهم متوقف شد، با اجرا و تکمیل خط ۱۱ انتقال گاز مناطق بیشتری در کشور به جریان گاز متصل می شود تا مسوولان در زمان بارش برف و سرما و یخبندان ناشی از آن برای جلوگیری از قطع گاز خانگی مجبور به قطع گازهای واحدهای تولیدی نشوند.

استاندار خراسان رضوی گفت: همچنین خط اتصال گاز از صالح آباد به تربت جام نیز آماده تزریق گاز است تا این مناطق مشکلات زمستان سال گذشته را تجربه نکنند.

نظری افزود: همچنین با توجه به خشکسالی های پیاپی، موضوع تامین آب در مشهد و استان بسیار جدی و مهم است.

وی ادامه داد: توسعه شبکه برق مشهد نیز در دست اقدام است و برای اجرای آن ۳۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

استاندار خراسان رضوی گفت: بهره برداری از بخش نخست خط سوم مترو مشهد از میدان شهدا تا پایانه مسافری امام رضا (ع) و اتصال شبکه ریلی مشهد به حرم مطهر نیز بسیار ضروری است و باید این طرح با سرعت عملیاتی شود.

نظری تاکید کرد: در مجموع ارتقای زیرساختها در مشهد و استان بسیار مهم و در اولویت است و در این زمینه از ظرفیت قرارگاه خاتم نیز استفاده می شود.

به گزارش ایرنا تقاطع چهارسطحی آزادگان به عنوان بزرگترین تقاطع از این نوع در شرق کشور با برگزاری مراسمی در مشهد به بهره برداری رسید.

قرارگاه خاتم این طرح را با صرف ۶ هزار میلیارد ریال هزینه اجرا کرده است و این تقاطع چهارسطحی تاثیر بسیار زیادی بر کاهش بار ترافیکی محدوده غرب مشهد به ویژه بزرگراه امام علی (ع)، بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی و همچنین ورودی مشهد از مسیر بزرگراه مشهد - چناران و بالعکس دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha