نوآوری در خدمات نظام بانکی یک اولویت محسوب میگردد که ارائه دهنده این خدمات فناورمحور همواره از منظر مشتریان در راس نیازسنجیهای آنان قرار میگیرد. بانک ایران زمین با بررسی و نیازسنجی از احتیاجات ضروری مشتریان خود و جامعه هدف ایرانی نسبت به طراحی و رونمایی از محصولات هوشمند همچون سامانه آنلاین تسهیلات در راستای شفافیت آماری پرداخته است. استفاده از ظرفیتهای هوشمندسازی در بیشتر صنایع دنیا چه در مباحث مالی و چه در موضوعات فنی و صنعتی به یک رویکرد پیشرفت تبدیل شده است.
خدمات فناورمحور و محصولات هوشمند که در عرصه بانکداری الکترونیکی از طرف یک بانک به مشتریان عرضه میگردد خصوصا در حوزه شفافیت آماری در تسهیلات اعطایی موجب میشود تا مشتریان تمایل بیشتری بر واگذاری سپرده خود نزد ارائهدهنده خدمت داشته باشند. یکی از بانکهایی که همواره در این مسیر گامهایی برداشته است، بانک ایران زمین میباشد که اکنون با استفاده از ظرفیتهای فناوری توانسته علاوه بر نقشآفرینی در زمینه پرداخت وامهای موردنیاز اقشار جامعه خصوصا افراد کمبرخوردار با رونمایی از سامانه آنلاین تسهیلات این شفافیت را به منصهظهور در نظام پرداخت پولی خود نزد مشتریان و نظام بانکداری قرار دهد. بانکداری الکترونیکی و تدوین برنامههای مبتنی بر فناوریهای پیشرفته و جدید بانکی در طرحهای "بانک ایران زمین" سبب شده است تا این بانک بتواند با جلب رضایت حداکثری مشتریان در جذب سپردهگذاری و درآمدزایی موفق عمل کند.
مراحلی که بانک ایران زمین در این مسیر به کار گرفته و میتواند نقشهراهی برای اهداف کلان نظام بانکی قرار بگیرد. بانک ایران زمین که همواره نیازهای اقشار مختلف جامعه را بررسی میکند و براساس این نیازها- که عموما نیاز طبقه آسیبپذیر و کمبرخوردار خصوصا جوانان ایران زمین را در اولویت قرار میدهد- در نیمه نخست ۱۴۰۲ موفق شد تا تعداد ۲۳۱۲ فقره وام ازدواج، ۱۵۰۷ فقره وام فرزندآوری را به زوجهای جوان ایرانی در راستای قانون حمایت از جوانی جمعیت و خانواده پرداخت کند. آمارهای بانک مرکزی بیانگر افزایش ۳۶۵ درصدی پرداخت وام ازدواج و رشد ۳۴۷ درصدی اعطای تسهیلات فرزندآوری توسط بانک ایران زمین است. رقم اعطای وام قرضالحسنه ازدواج از سوی بانک ایران زمین در نیمه نخست سال جاری با پرداخت حدود ۴۶۵ میلیارد تومان به رشد قابل توجه ۳۶۵ درصدی به دو هزار و ۳۱۲ فقره وام به افراد متقاضی رسید.
این در حالی بود که در نیمه اول سال ۱۴۰۱ این میزان مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان بود. علاوه بر این، بانک ایران زمین با پرداخت هزار و ۵۰۷ فقره وام فرزندآوری در بهار و تابستان سال جاری، عملکرد خود در زمینه پرداخت این تسهیلات را به میزان ۳۴۷ درصد بهبود بخشیده است. وزمین میزان پرداخت وام فرزندآوری به متقاضیان را از ۲۰ میلیارد تومان در نیمه نخست سال گذشته، به ۸۹ میلیارد و ۴۳۰ میلیون تومان در دوره مشابه سال جاری افزایش داده است. ارائه شفافیت آماری در نظام بانکداری از اولویتهای انتخاب یک بانک برای مشتریان و حتی کارشناسان اقتصادی است.
بانک ایران زمین به منظور ارائه خدمات با کیفیت و افزایش رضایت مشتریان، اقدام به راه اندازی سامانه بارگـذاری و مشاهـده الکترونیکی قراردادهای تسهیـلات بانکی مشتریان خود کرده است. براین اساس، از این پس تسهیلات گیرندگان بانک ایران زمین می توانند اطلاعات مربوط به قرارداد تسهیلات و قرارداد وابسته خود را در سامانه OTC این بانک باگذاری و مشاهده کنند. مشتریان وزمین، میتوانند با وارد کردن کد ملی و شماره قرارداد تسهیلات خود در سامانه تسهیلات مشتری، اطلاعات مربوط به تسهیلات دریافتی خود را مشاهده کنند.
نظر شما