مخالفت حدود نیمی از آمریکایی‌ها با تداوم حمایت واشنگتن از اوکراین

تهران- ایرنا- براساس نتایج یک نظرسنجی جدید، ۴۸ درصد آمریکایی‌ها معتقد هستند که دولت جو بایدن در ارائه کمک‌های مالی و نظامی به اوکراین بیش از اندازه هزینه کرده‌ است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روزنامه فایننشال تایمز، نظرسنجی انجام گرفته توسط دانشگاه میشیگان راس نشان می‌دهد درحالی که ولودمیر زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین هفته آینده به واشنگتن سفر می‌کند، تلاش کاخ سفید برای حمایت بیشتر از کی‌یف با موانع بسیاری روبرو است.

بر اساس نتایج این نظرسنجی، ۴۸ درصد از رای‌دهندگان آمریکایی‌ها بر این باروند که کشورشان در ارائه کمک‌های نظامی و مالی به کی‌یف بیش از حد هزینه می‌کند و در مقابل ۲۷ درصد معتقدند که این کمک‌ها به مقدار مناسبی صورت گرفته است. ۱۱ درصد هم اعلام کرده اند که امریکا به‌اندازه کافی هزینه نمی‌کند.

در این میان بیشترین تعداد مخالفان حمایت از اوکراین از میان رای‌دهندگان جمهوری‌خواه است؛ به‌گونه‌ای که ۶۵ درصد گفته‌اند آمریکا در اوکراین بیش از حد هزینه می‌کند، درحالی که ۵۲ درصد از رای دهندگان مستقل و ۳۲ درصد دموکرات‌ها مخالف این امر بودند.

نتایج این نظرسنجی درحالی منتشر می‌شود که جو بایدن در تلاش برای جلب موافقت کنگره است تا بسته کمک ۱۱۱ میلیارد دلاری که شامل حدود ۶۰ میلیارد دلار برای کی‌یف است را تائید نماید.

این نظرسنجی به‌صورت آنلاین و از سوی استراتژیست‌های دموکرات شرکت تحقیقاتی Global Strategy Group و شرکت نظرسنجی جمهوری خواه North Star Opinion Research در تاریخ ۵ و ۶ دسامبر (۱۴ و ۱۵ آذر) انجام شده است. در این نظرسنجی یک هزار و ۴ شرکت کننده از سراسر آمریکا حضور داشته اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha