تامین اجتماعی استان یزد با پوشش ۸۵ درصدی جمعیت، رتبه نخست کشور را دارد

یزد- ایرنا - مدیرکل تامین اجتماعی یزد با بیان اینکه ۸۵ درصد جمعیت این استان از خدمات تامین اجتماعی بهره‌مند هستند، گفت: از جمعیت یک میلیون و ۲۸۹ هزار نفری استان، یک میلیون و ۶۸ هزار نفر آن زیرپوشش این اداره کل هستند و یزد به لحاظ ضریب پوشش بیمه‌ای مقام نخست کشور را دارد.

به گزارش ایرنا، محمدعلی میرزایی روز سه‌شنبه در دیدار با رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان یزد اظهار داشت: مجموع بیمه شدگان زیرپوشش این اداره کل ۳۳۸ هزار و ۱۵۵ نفر است که ۲۵۶ هزار و ۷۱۵ نفر از این افراد را بیمه شدگان اجباری تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه جمعیت بیمه‌شدگان تامین اجتماعی با احتساب خانواده‌شان ۸۸۰ هزار و ۴۴۹ نفر است، اظهار کرد: همچنین مستمربگیران این اداره کل هم ۹۴ هزار نفر هستند که با احتساب افراد زیرپوشش آنها ۱۸۸ هزار و ۲۹۲ نفر است.

میرزایی صنعتی بودن یزد، فرهنگ غنی و آینده‌نگری مردم استان و مهاجرپذیری بالا به دلیل وجود فرصت‌های شغلی را از دلایل بالا بودن ضریب پوشش بیمه‌ای ۸۵ درصدی استان بیان کرد و گفت: براساس آخرین آمار ۴۰ درصد بیمه شدگان تامین اجتماعی استان افراد غیربومی هستند که این رقم در شهرستان‌های استان متفاوت و در برخی از شهرستان‌ها حدود ۵۰ درصد است.

ارائه ۵۰ خدمت تامین اجتماعی به صورت غیرحضوری

میرزایی با بیان اینکه بخش زیادی از خدمات سازمان تامین اجتماعی هم اکنون در قالب خدمات الکترونیک به بیمه‌شدگان ارائه می‌شود، افزود: تاکنون زمینه ارائه ۵۰ خدمت سازمان به صورت غیرحضوری به افراد زیرپوشش از طریق اپلیکیشن «تأمین‌ من» فراهم شده که تسهیل ارائه خدمات و افزایش دسترسی به خدمات سازمان را برای شهروندان ایجاد کرده است.

وی اضافه کرد: مهمترین خدمات قابل ارائه در این سامانه شامل مشاهده و اعتراض به سوابق بیمه‌پردازی، مشاهده سوابق تلفیقی، درخواست انواع کمک هزینه‌های کوتاه مدت و هدیه ازدواج، انعقاد قرارداد بیمه دانشجویان، مشاهده نسخه‌های پزشکی و خدمات درمانی، نمایش احکام و فیش حقوقی مستمری‌بگیران و انواع خدمات مرتبط با کارفرمایان است.

مدیرکل تامین اجتماعی یزد با بیان اینکه افزون بر ۷۰ درصد بیمه شدگان تامین اجتماعی از خدمات غیرحضوری استفاده می‌کنند، گفت: تماس با سامانه ۱۴۲۰ (مرکز ارتباطات مردمی تامین اجتماعی) نیز یکی دیگر از درگاه‌های ارتباطی این سازمان است که در قالب ۲ بخش پیامکی یا الکترونیکی پاسخگویی بیمه شدگان بصورت شبانه روز است.

میرزایی تصریح کرد: اکنون تامین اجتماعی استان در قالب ۱۶ شعبه، پنج کارگزاری و هشت شعبه اقماری در استان فعالیت دارد و ۲۶ هزار و ۵۰۰ کارگاه‎ در استان زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha