به گزارش ایرنا، "راضیه علیپور" روز دوشنبه در گفتوگو با خبرنگاران در بوشهر اظهار کرد: در این طرح به هر تبعه خارجی یک کد شناسه تعلق خواهد گرفت که این شناسه مبنای تمامی خدمات دریافتی آنها خواهد بود.
وی افزود: توزیع کارتهای هوشمند در چند مرحله انجام میگیرد.
مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان بوشهر تصریح کرد: آغاز مرحله اول این طرح با اتباع دارای کارتهای آمایش همراه است و در مراحل بعد اتباع دارای گذرنامه خانواری و اتباع دارای برگه سرشماری کارتهای هوشمند خود را دریافت می کنند.
علی پور ادامه داد: در خصوص فرآیند توزیع کارتهای هوشمند، دفاتر کفالت به اتباع برای دریافت کارت خود به صورت پیامکی و یا تلفنی اطلاع رسانی را انجام می دهند و نیازی به مراجعه حضوری به دفاتر کفالت نیست.
مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری بوشهر گفت: اتباع پس از دریافت پیامک و یا تماس تلفنی از دفتر کفالت با در دست داشتن مدارک مورد نیاز به این دفاتر مراجعه کنند.
وی بیان کرد: با توجه به اهمیت بروزرسانی اطلاعات و ثبت عکس زنده، حضور تمامی اعضای خانواده بالای ۲ سال در دفاتر خدمات اقامت الزامی بوده و عدم حضور هریک از اعضای خانواده به منزله انصراف از دریافت کارت تلقی میشود و کارت هوشمند به وی تعلق نخواهد گرفت.
علیپور عنوان کرد: کارتهای هوشمند همزمان یک کارت هویتی و یک کارت بانکی است که با شناسه یکتا درج شده بر روی آن خدمت به اتباع ارائه خواهد شد.
مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان بوشهر یادآور شد: نحوه فعال سازی کارتهای بانکی از طریق پیامک و یا تماس تلفنی شعب بانک عامل به اتباع اطلاع رسانی میشود.
نظر شما