۲۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۳۸
کد خبر: 85319651
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

عطر ۶ شهید گمنام در کویر کرمان باریدن گرفت+فیلم

۲۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۳۸
کد خبر: 85319651
عطر ۶ شهید گمنام در کویر کرمان باریدن گرفت+فیلم
عکس و فیلم گوشه هایی از استقبال از پیکرهای شهدا را در فرودگاه به تصویر می کشد

کرمان - ایرنا - فضای روحانی ناشی از حضور ۶ شهید گمنام دوران دفاع مقدس در کرمان در میان مشایعت دریاگونه کرمانی‌ها، باران شد و بر کویر تشنه این دیار بارید.

به گزارش ایرنا، پیکر ۶ فرزند برومند مام وطن صبح امروز سه‌شنبه سرافرازانه از آن همه رشادت و جانفشانی در هشت سال دفاع جانانه از خاک و ناموس وارد استان کرمان شد.

پیکر پنج شهید گمنام از این تعداد در میان مشایعت اقشار مختلف مردم، خانواده شهدا، نماینده ولی فقیه در استان و جمعی از مسئولان استانی از طریق فرودگاه بین‌المللی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی وارد شهر کرمان مرکز دیار کریمان شد و حال و هوای این دیار را به عطر و بوی خوش شهادت آغشته کرد.

باران عطر ۶ شهید گمنام در کویر کرمان باریدن گرفت+فیلم

فرزندان خوشنام این آب و خاک بعد از تشییع بر دوش برادران دینی خود در فرودگاه کرمان به صورت خودرویی مشایعت شدند.

اقشار مختلف مردم ولایتمدار کرمان، کسبه و کارکنان ادارات در طول مسیر تشییع خودرویی شهدای گمنام با دود کردن اسپند، گرفتن قرآن و نثار گل ورود این گلهای پرپر را به دیار میهمان‌نواز کرمان خوش آمد گفتند.

قرار است، پیکرهای مطهر شهدای گمنام بعد از برگزاری آیین وداع، همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در نقاط مختلف استان کرمان تدفین شوند.

وداع با پیکر مطهر شهدای گمنام در دانشگاه ها، مدارس، هیات‌های مذهبی و منازل برخی خانواده شهدا در آیین های مختلف برگزار می‌ شود.

باران عطر ۶ شهید گمنام در کویر کرمان باریدن گرفت+فیلم

پیکر ۲ شهید نیز قبل از ورود این شهدا به کرمان، طی روزهای گذشته در شهرهای بم و جیرفت تشییع شدند.

براساس اعلام مسئولان بنیاد شهید و بنیاد حفظ آثار شهدا، یکی از شهدایی که امروز به استان کرمان وارد شد، ۱۷ ساله است که در عملیات والفجر۳ طی سال ۶۲ به درجه رفیع شهادت نائل آمده که در رکن‌آباد رفسنجان تدفین خواهد شد.

چهار شهید نیز ۱۹ ساله و مربوط به عملیات‌های والفجر یک، تک دشمن، بدر و بیت‌المقدس هستند که به ترتیب در دانشکده فنی کرمان، پارک محله مدیریت کرمان، پارک جوان و نیز پارک شهید مطهری رفسنجان خاکسپاری می‌شوند.

پیکر پاک ۲ شهید ۲۰ ساله عملیات‌ های والفجر۸ و رمضان نیز در اسفندقه جیرفت و خَبر(khabr) شهرستان بافت و یک شهید ۲۱ ساله عملیات کربلای۴ در بیاض شهرستان انار به خاک سپرده خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha