استقرار پلیس راهور در مبادی ورودی طرح ترافیک پایتخت/ برخورد با پلاک‌پوشانی

تهران بزرگ - ایرنا - معاون عملیات پلیس راهور بزرگ از شروع اجرای طرح استقرار ماموران در مبادی ورودی طرح آلودگی هوا و ترافیک برای مقابله با پلاک پوشانی خودروها و موتورسیکلت‌ها خبر داد.

سرهنگ احسان مومنی روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این طرح از دیروز (۲۰ آذر) آغاز شده و ماموران راهور به صورت مستمر با رانندگان خودروهایی که اقدام به پلاک پوشانی برای ورود به طرح‌های ترافیکی پایتخت کنند، برخورد قانونی می‌کنند.

وی ادامه داد: ماموران در صورت مشاهده این تخلف، ضمن اعمال جریمه، راننده خودرو را نیز به گذراندن آموزش می‌فرستند.

به گفته سرهنگ مومنی، اگر راننده‌ای اقدام به مخدوش کردن پلاک خودروی خود کند برابر قانون مجرم شناخته شده و ضمن توقیف وسیله نقلیه، متخلف نیز به مراجع قضایی معرفی می‌شود.

این مقام راهور تهران بزرگ همچنین گفت که در اجرای رفع اثر پلاک که از ابتدای مهرماه آغاز شده، از بیش از ۱۲ هزار وسیله نقلیه که پوشش پلاک داشتند، رفع اثر شد.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های زیادی در بحث کاهش آلودگی هوا نقش دارند، افزود: پلیس از ابتدای سال به فکر آلودگی هوا بوده و در این راستا طرح ابطال معاینه فنی خودورهای دودزا و دارای نقص ایمنی از جمله لاستیک بدون عاج را در دستور کار قرار دارد.

سرهنگ مومنی این را هم گفت که از ابتدای امسال تاکنون ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار خودرو فاقد معاینه فنی جریمه شدند این بدان معنی است که ممکن است خودوریی چند بار به دلیل نداشتن معاینه فنی جریمه شده باشد.

این مقام پلیس راهور پایتخت اضافه کرد: برخی موتورسوران اقدام به انداختن طلق، زنجیر و پوشش پلاک می‌کنند که ماموران ما به ویژه در جلوی مجتمع‌های تجاری و اماکن شلوغ اقدام به رفع اثر از پلاک وسیله نقلیه آنها می‌کنند البته رویکرد پلیس در این طرح سلبی نبوده و ایجابی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha