۵۴۰ واحد مسکونی به متقاضیان طرح جوانی جمعیت کهگیلویه وبویراحمد واگذار شد

یاسوج- ایرنا-  معاون مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: هفت هزار نفر مشمول طرح جوانی جمعیت در استان شناسایی شده اند که به ۵۴۰ (نفر) از آنها تاکنون مسکن واگذار شده است.

عبدالصاحب عزیزی روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار کرد:مجموع ثبت نام استان در طرح نهضت مسکن ملی ۷۰ هزار نفر بوده که از این تعداد هفت هزار نفر مشمول طرح جوانی جمعیت هستند.

وی افزود: این خانواده های پرجمعیت استان براساس ماده چهار قانون جوانی جمعیت یک قطعه زمین ۲۰۰ متری دریافت کرده اند.

تاکنون در یاسوج ۲۰ قطعه (هر قطعه ای به ۲ نفر به صورت دوطبقه)، گچساران ۹۹ قطعه (هر قطعه ای به ۲ نفر)، مارگون ۱۹۲ نفر ( هر قطعه یک نفر)، سی سخت هفت قطعه (هر قطعه ای به ۲ نفر)، چرام ۱۸ قطعه هر نفر یک قطعه و لیکک ۱۱۰ قطعه (هر نفر یک قطعه) واگذار شده است و تا پایان سال نیز سه هزار نفر دیگر متقاضی طرح جوانی جمعیت زمین دریافت می‌کنند.

معاون مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این خانواده ها موظف هستند در مدت دو ماه به ساخت واحد مسکونی در این زمین ها اقدام کنند و حتی به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات ۵۵۰ میلیونی معرفی می‌شوند.

عزیزی عنوان کرد: استفاده از مزایای مسکن در طرح جوانی جمعیت از سال ۱۴۰۰ به منظور پیشگیری از پیری جمعیت کشور آغاز شده است. کمبود زمین در شهرهای یاسوج، سی سخت و باشت یکی از مشکلات پیش روی اجرای طرح جوانی جمعیت در استان است.

وی با اشاره به ثبت نام کلی ۷۰ هزار نفر در طرح نهضت مسکن ملی استان، تاکید کرد: در طرح نهضت ملی مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد ۵۱۵ واحد با پیشرفت فیزیکی میانگین بالای ۲۰ درصد در یاسوج، ۲ هزار و ۴۹۶ واحد گچساران با پیشرفت فیزیکی بالای ۳۰ درصد که از این تعداد ۲۸۸ واحدی جاده سلامت در دهه فجر به بهره برداری می رسد، ۲ هزار و ۲۲۰ در دهدشت، ۲۰ واحد مارگون، ۷۷ واحد چرام، ۷۴ واحد سی سخت و ۱۸۵ واحد لیکک در دست اجرا هستند.

معاون مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: از ابتدای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان تاکنون، ۳۴۶ واحد ساخته است که از این تعداد ۴۸ واحد در دهدشت ۲۸۸ واحد در گچساران آماده بهره‌برداری و تحویل به متقاضیان است.

طرح مسکن ملی یکی از طرح‌های دولت سیزدهم برای تامین مسکن برای اقشار کم‌ درآمد جامعه است. این طرح قرار است در استان کهگیلویه و بویراحمد دست کم ۱۰ هزار خانه ساخته شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha