موج بارشی امشب وارد کرمانشاه می‌شود

کرمانشاه - ایرنا - رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: موجی بارشی از امشب تا اواسط روز پنجشنبه جو منطقه را تحت تاثیر داده و ضمن کاهش محسوس دمای روزانه، به تناوب سبب بارندگی همراه با وزش باد و احتمالاً رعدوبرق در سطح استان خواهد شد.

سعید قاسمی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس آخرین تحلیل از داده های هواشناسی، این شرایط ناپایدار فردا (چهارشنبه) بخصوص در نیمه شمالی و نواحی غربی، از نمود بیشتری برخوردار بوده بارندگی در برخی نقاط با آبگرفتگی معابر نیز همراه می گردد.

وی با بیان اینکه بارش علاوه بر ارتفاعات و گردنه‌ها، در برخی مناطق سردسیر نیز به شکل برف مشاهده خواهد شد یادآو شد: در روز پنجشنبه، هوای استان ابری، غالباً مه‌آلود، گاهی اوقات همراه با وزش باد و بارش پراکنده خواهد بود که بتدریج از غلظت مه و تراکم ابرها کاسته، بارندگی قطع می شود.

رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه اضافه کرد: با عبور موج مذکور، از روز جمعه تا دوشنبه هفته آینده، مجدداً شرایطی پایدار در جو منطقه تقویت می‌شود که به استثنای مه صبحگاهی در روز جمعه (بویژه در مناطق سرد و معتدل) و افزایش تدریجی دمای هوا، پدیده قابل توجه دیگری برای جو استان در پی نخواهد داشت.

قاسمی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته کنگاور با یک درجه و سومار با ۲۷ درجه بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین مناطق استان بودند.

وی ادامه داد: در همین مدت دمای هوای در کرمانشاه نیز بین چهار و ۱۶ درجه بالای صفر در نوسان بود.

به گزارش ایرنا، اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه روز گذشته نیز با صدور اطلاعیه نسبت به بارش باران، در نواحی سردسیر بارش برف و کاهش محسوس دمای هوا هشدار نارنجی صادر کرد.

در حال حاضر در سطح استان ۱۲ ایستگاه سینوپتیک، یک ایستگاه فرودگاهی و جوبالا، ۱۲ ایستگاه خودکار، یک ایستگاه تحقیقات کشاورزی، ۹۲ ایستگاه باران سنجی، چهار ایستگاه اقلیم شناسی، یک ایستگاه رادار هواشناسی، ۱۶ ایستگاه تبخیر سنجی و ۱۰ تشعشع سنجی دیجیتال در حال فعالیت است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha