تماشای دروغگوهای ماهر در یک نمایش/ مردم‌فریب‌هایی که فریب می‌خورند

تهران- ایرنا- بازیگران نمایش «به دنبال دروغگو» که در تماشاخانه ارغوان روی صحنه است درباره موضوع اثر و نقش‌های خودشان توضیح دادند. به گفته آنها این نمایش به مخاطبان کمک می‌کند به تماشای دروغگوهای ماهر بنشینند.

نمایش «به دنبال دروغگو» نوشته دیمیتریس پساتاس با ترجمه کریم عظیمی‌ججین و طراحی و کارگردانی رامین دولت‌آبادی از هشتم آذر در سالن یک ارغوان روی صحنه است.

خبرنگار تئاتر ایرنا گفت‌وگوی کوتاهی با سه نفر از بازیگران این نمایش انجام داده که در ادامه می‌خوانید.

قابلیت تعمیم به هر جغرافیا

کیمیا اکبری، بازیگر نقش پیجا با بیان اینکه دروغ یک مسئله اجتناب‌ناپذیر در جامعه است، گفت: آن چه شخصیت پیجا را برای من جذاب کرد؛ منفعل نبودن این شخصیت در برابر دروغ‌های ریز و درشت بالادستی‌هایش به مردم بود.

او ادامه داد: این شخصیت نشان‌دهنده این موضوع است که یک دست صدا ندارد و او خودش هم با وجود صداقتی که دارد از دروغ های فرد دروغگو در امان نمی‌ماند.

این بازیگر افزود: این نمایشنامه قابلیت تعمیم به هر جغرافیا و هر مکانی را دارد و شخصیت‌ها و موقعیت‌های آن به نوعی در هر جامعه‌ای وجود دارند.

تماشای دروغگوهای ماهر در یک نمایش/ مردم‌فریب‌هایی که فریب می‌خورند
کیمیا اکبری، بازیگر

اکبری بیان کرد: این عمومیت محتوای نمایشنامه، آن را واجد سادگی در طراحی لباس و صحنه می‌کرد و تیم طراحان این نمایش به درستی توانستند ابزارهای مورد نیاز برای بازیگر را فراهم کنند. همچنین طراحیِ دقیق گریم‌ها به درستی شخصیت‌ها را از هم تفکیک کرد.

اکبری در پایان سخنانش گفت: «به دنبال درغگو» به مخاطبان کمک می‌کند یک ساعت از دروغ‌های هر روزه زندگی فاصله بگیرند و به تماشای دروغگوهای ماهر بنشینند. به تماشای مردم فریب‌هایی که خود نیز فریب می‌خورند.

عصا قورت داده و مغرور

محمدعلی ذوقی بازیگر نقش آگیس در نمایش «به دنبال دروغگو» درباره این شخصیت گفت: آگیس فردی از طبقه بالای اجتماعی، عصا قورت داده و مغرور است که همواره نگاه از بالا به پایینی به دیگران دارد.

تماشای دروغگوهای ماهر در یک نمایش/ مردم‌فریب‌هایی که فریب می‌خورند
محمدعلی ذوقی، بازیگر

او ادامه داد: من نسبت به دیگر اعضای گروه دیرتر به کار پیوستم و حقیقتا رسیدن به شخصیت آگیس برایم سخت بود. این شخصیت باتوجه به ویژگی‌هایی که یاد کردم؛ جای کار زیادی برای من باقی نمی‌گذاشت. به همین دلیل تلاش کردم برای رسیدن به آن روی ریزه‌کاری‌ها وقت بیشتری بگذارم تا به چیزی که می‌خواهم، برسم و فکر می‌کنم از پسش برآمده‌ام.

این هنرمند گفت: گریم، لباس و صحنه کمک خیلی زیادی به من کرد تا به آنچه لازمه نقش بود، دست پیدا کنم.

ذوقی در پایان سخنانش گفت: «به دنبال دروغگو» اجرایی شریف از یک کمدی سیاسی با موضوع دروغ و عاری از هرگونه شعار است.

کمدی آموزنده

کمند ایلانلو دیگر بازیگر نمایش به دنبال دروغگو با بیان اینکه بازی روی صحنه و اجرای عمومی منجر به شخصیت‌پردازی دقیق‌تری از نقش می‌شود، گفت: به شخصه براین باور هستم که بازیگر روی صحنه و زمان اجرا دقیق‌تر از مدت تمرین به آنچه برای ایفای نقش در ذهن دارد، نزدیک خواهد شد.

تماشای دروغگوهای ماهر در یک نمایش/ مردم‌فریب‌هایی که فریب می‌خورند
کمند ایلانلو، بازیگر

او ادامه داد: من روی صحنه و با کمک لباس و گریم، به طور کامل شخصیت خودم را فراموش کرده و در خدمت نقش هستم.

ایلانلو در پایان گفت: «به دنبال دروغگو» کمدی آموزنده‌ای است که ارزش دیدن دارد.

به گزارش ایرنا، این نمایش روایت زندگی نماینده‌ای است که به یک ماشین دروغ‌ساز نیازمند است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha