غنی نظری: دولت رئیسی فسادستیز و پاکدست است/منشا فساد دبش در دولت قبل بود

تهران-ایرنا- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه فسادستیزی دولت آقای رئیسی قابل مقایسه با دولت قبل نیست گفت: ما رئیس دولت سیزدهم و مدیران ارشد آن را افراد پاکدست و فسادستیز می دانیم و به همین خاطر توقعمان برای برخورد با فساد بیشتر است.

سید غنی نظری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با اشاره به مصاحبه منتشر شده از وی در باره فساد صورت گرفته در ماجرای چای دبش گفت: مصاحبه من در این باره درست تنظیم و پیاده نشده و در نتیجه منظور من درست به مخاطب منتقل نشده است.

رئیس جمهور و مدیران ارشد دولت افرادی فساد ستیز، پاکدست هستند/ منشا فساد دبش در دولت قبل بود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: در باره فساد صورت گرفته در ماجرای تخصیص ارز به چای دبش منشا این فساد در دولت قبل بوده و در دولت آقای رئیسی کشف شده است. شخص رئیس جمهور و مدیران ارشد دولت افرادی فسادستیز و پاکدست و حامی محرومان هستند و اگر صحبتی را هم در باره بحث فساد و مبارزه با فساد توسط دولت مطرح می کنیم به خاطر این است که با توجه به پاکدستی و فسادستیزی دولت سیزدهم توقعمان از این دولت بیشتر است.

نظری خاطرنشان کرد: در دولت قبل فساد مربوط به چای دبش که هیچ مفاسد بزرگتر هم اتفاق می افتاد بعد هم به جای کشف و جلوگیری از فساد مسئولان می گفتند (کی بود؟ کی بود؟ من نبودم) اما در دولت سیزدهم شاهد کشف و جلوگیری از فساد هستیم آن هم مفاسدی که منشا همه آنها در دولت و دولتهای قبل بوده و اگر در همان زمان وقوع این مفاسد با آنها برخورد می شد امروز شاهد بروز مشکلات فراوان نبودیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه باید از دولت انتظار کشف و جلوگیری از فساد داشته باشیم نه بازداشت و برخورد قضایی با عاملان فساد، اظهار داشت: باید این نکته را در کشف و جلوگیری از فساد مد نظر داشته باشیم که کشف و جلوگیری از فساد با دولت است اما بازداشت و برخوردهای قضایی در حوزه کاری دولت نیست و نهادهای نظارتی و قوه قضائیه باید به مسائل ورود جدی داشته باشند و در این خصوص نباید منتظر گزارش از دولت بمانند.

وی افزود: دولت آقای رئیسی باید درباره کشف و جلوگیری از فساد که توسط این دولت انجام می شود کار رسانه ای بیشتری کند و مردم را در جریان اقداماتش در این راستا قرار دهد.

مسئولان اجرایی نمایندگان را پشت در نگه نمی دارند/شخص رئیس کل بانک مرکزی به مشکلات سرمایه‌گذران رسیدگی می کند

نظری خاطرنشان کرد: مقامات دولت سیزدهم افرادی پاکدست و ساده زیست هستند و دغدغه آنها پیگیری و رفع مشکلات مردم است، در دولت قبل افتخار یک مقام اجرایی این بود که نماینده مجلس را چند ساعت پشت در دفتر خود منتظر بگذارد اما در این دولت بنده خود برای پیگیری مشکلات مردم چند بار با معاون اول رئیس جمهور دیدار داشته ام، در دولت قبل اگر بنده خود فرد سرمایه گذاری را برای پیگیری کارش به بانک مرکزی معرفی کردم و او خوشحال بود که با معرفی من او را در ساختمان بانک مرکزی راه داده اند و توانسته یکی از کارشناسان بانک مرکزی را ببیند و مشکلش را مطرح کند اما در این دولت ما بارها افرادی را برای پیگیری مشکلاتشان به بانک مرکزی معرفی کرده ایم و آقای فرزین پذیرای آنها بوده اند و به مشکلاتشان رسیدگی کرده اند.

سازمان برنامه اعتباری که برایش مقدور است، تخصیص می‌دهد

وی افزود: در دولت سیزدهم وقتی از رئیس سازمان برنامه و بودجه اعتباری را برای کاری می خواهیم، میزان اعتباری که برای دولت مقدور است تخصیص دهد، را به صورت شفاف به نمایندگان می گوید و تخصیص هم می دهد اما در زمان ریاست آقای نوبخت بر سازمان برنامه و بودجه اگر برای کاری اعتباری می خواستیم آقای نوبخت دستورهای فراوانی می داد اما هیچ یک اجرایی و عملیاتی نمی شد.

رئیسی بدون اسپیلت و تشریفات با مردم دیدار می‌کند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: رئیس دولت قبل فردی بود که هرجا که می رفت باید در نزدیکیش اسپیلیت و پنکه روشن می کردند اما در باره رئیس دولت سیزدهم هیچ یک از این تشریفات وجود ندارد و آقای رئیس به دور از همه تجملات و تشریفات با تمام توان مشغول انجام امور اجرایی کشور است.

وی افزود: از سوی دیگر شاهد هستیم افرادی مانند آقای همتی که در زمان ریاستش بر بانک مرکزی اضافه برداشتهای زیادی صورت گرفت و افزایش پایه پولی و در نتیجه آن تورم ایجاد شده در کشور نتیجه اقدامات اشتباه در دوره ریاست وی است به فضاسازی علیه دولت می پردازد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت:دولت آقای رئیسی باید در کنار حفظ روحیه فساد ستیزی خود مراقب عوامل نفوذی باقی مانده از دولت قبل در بعضی از دستگاه های اجرایی باشد که این افراد با اعتبار دولت سیزدهم بازی نکرده و برای آن هزینه تراشی نکنند افرادی که اعتقادی به خدمت به مردم و به ویژه خدمت به محرومان ندارند باید توسط دولت کنار گذاشته شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha