حوزه علمیه خاتم‌الانبیا(ص) اراک میزبان یک شهید گمنام است

اراک - ایرنا - مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان مرکزی گفت: پیکر مطهر یک شهید گمنام روز یکشنبه ۲۶ آذرماه جاری همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) پس از تشییع توسط مردم شهیدپرور اراک در حوزه علمیه خاتم‌الانبیا(ص) این شهر به خاک سپرده می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ« غلامرضا کریمی» روز چهارشنبه در نشست خبری تشییع شهدا افزود: پیکر مطهر۲۸۰ شهید گمنام تازه تفحص شده همزمان با این فاطمیه در نقاط مختلف کشور در حال تشییع هستند که سهم استان مرکزی از این شهدا هشت شهید است.

وی ادامه داد: از سال گذشته تاکنون ۲۰ درخواست برای خاکسپاری در استان دریافت و ۱۵ مکان برای خاکسپاری به بنیاد شهید کشور اعلام شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان مرکزی بیان کرد: بنیاد شهید کشور۱۶ آذر پیکر هشت شهید گمنام را به استان مرکزی تحویل داد و این شهدا در قالب کاروان از پرندک، زاویه، مامونیه و زرندیه عبور کردند و ۱۷ آذرماه مهمان مردم شهید پرور در ساوه بودند و سپس این کاروان وارد دلیجان، محلات، خمین و شازند شدند و در ادامه این کاروان در ۲۲ آذر در خنداب و کمیجان تشییع شدند.

کریمی بیان کرد: این شهدای والامقام روز پنجشنبه ۲۳ آذرماه در فراهان و ساروق و ۲۴ آذر در آشتیان و تفرش تشییع می‌شوند و در نهایت ۲۵ آذر وارد اراک می‌شوند.

وی افزود: مراسم شبی با شهدا شنبه ۲۵ آذر بعد از نماز مغرب و عشا در حسینیه ثارالله اراک و آیین تشییع این شهدای والامقام نیز روز یکشنبه از ساعت ۱۰ صبح از میدان شهدای این شهر به سمت مصلی بیت‌المقدس برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفط آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان مرکزی اضافه کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های از پیش تعیین شده قرار بود پیکر مطهر یکی از این شهدا در حوزه علمیه خاتم الانبیا(ص) اراک، یک شهید در شرکت هپکو اراک و یک شهید نیز در شرکت پتروشیمی شازند به خاک سپرده شود.

کریمی بیان کرد: به دلیل تکمیل نشدن یادمان‌های پتروشیمی شازند و هپکو اراک خاکسپاری شهدا در این ۲ محل به سالروز وفات ام البنین(س) موکول شد و پیکر مطهر یک شهید گمنام روز یکشنبه در حوزه علمیه خاتم الانبیا(ص) به خاک سپرده می‌شود.

وی افزود: پیکر مطهر پنج شهید نیز به معراج شهدا تحویل داده می‌شود تا مکان مناسب برای خاکسپاری آنان فراهم شود.

اکنون در ۷۰ یادمان شهدای استان مرکزی ۱۵۹ شهید گمنام آرمیده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha