هشدار سطح نارنجی دریایی در هرمزگان صادر شد

بندرعباس - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان از صدور هشدار سطح نارنجی دریایی در استان خبرداد و گفت: باتوجه به اعلام هواشناسی، از فردا پنجشنبه ۲۳ آذرماه تا عصرجمعه ۲۴ آذرماه، شاهد وزش باد شدید شمال غربی و مواج‌شدن دریا خواهیم بود.

به گزارش ایرنا، مهرداد حسن‌زاده روز چهارشنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: روز پنجشنبه به‌ویژه در ساعات بعد از ظهر و شب، شاهد وزش باد شدید شمال غربی و جنوب غربی در محدوده ۵۰ کیلومتر بر ساعت (محدوده ۳۰ نات) و افزایش ارتفاع موج تا ۲۰۰ سانتی‌متر(هفت پا) در خلیج‌فارس، تنگه هرمز، دریای عمان و سواحل و جزایر استان هستیم.

وی بیان کرد: در روز جمعه نیز انتظار وزش باد شدید شمال غربی در محدوده ۵۰ کیلومتر بر ساعت (محدوده ۳۰ نات) و افزایش ارتفاع موج تا ۲۰۰ سانتی‌متر (هفت پا) در خلیج‌فارس و فراساحل غرب تنگه هرمز وجود دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان اظهار کرد: منطقه اثر این سامانه خلیج‌فارس، تنگه ‌هرمز و دریای عمان بوده که احتمال اختلال در ترددهای دریایی شناورهای سبک و نیمه سنگین، احتمال اختلال در تردد کشتی‌های تجاری، پاره‌شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی نیز وجود دارد.

حسن‌زاده توصیه کرد: در مدت یادشده از تردد شناورهای سبک و فعالیت‌های تفریحی و شنا در جزایر کیش، لاوان، سیری، بوموسی، قشم، هرمز، لارک، هنگام، بندرعباس، پارسیان، بندرلنگه، خمیر، سیریک و غرب جاسک خودداری و تمهیدات لازم برای تردد ایمن شناورهای مسافربری و کشتی‌های تجاری نیز اندیشیده شود.

وی یادآورشد: در مدت زمان یادشده، اعضای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان و شهرستان‌های تابعه ضمن آمادگی کامل، هماهنگی لازم را به‌منظور فراهم‌نمودن تمهیدات لازم از جمله اطلاع‌رسانی و هشدار به‌موقع از طریق رسانه‌های محلی و رعایت نکات ایمنی را انجام دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha