۲۲ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۳۴
کد خبر: 85320972
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزایش تقابل رژیم صهیونیستی با شرکا بر سر جنگ غزه

تهران- ایرنا- به دنبال اظهار نظر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه رژیم صهیونیستی به علت بمباران بی‌رویه غزه حمایت بین‌المللی را از دست می‌دهد، استرالیا موضع خود را در قبال مساله غزه تغییر داده که با واکنش سفیر رژیم اسرائیل همراه شد.

به گزارش ایرنا، نخست وزیران سه کشور استرالیا، کانادا و نیوزیلند در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که از تلاش‌های فوری بین‌المللی برای آتش‌بس دائم در غزه حمایت می‌کنند.

امیر مایمون سفیر رژیم صهیونیستی در استرالیا امروز چهارشنبه در واکنش با این بیانیه گفت که درک رای استرالیا در شورای امنیت سازمان ملل به آتش‌بس بشردوستانه در غزه، دشوار است.

سفیر رژیم اسرائیل در حساب ایکس خود این ادعا را مطرح کرد: درک این مساله دشوار است که چگونه استرالیا می‌تواند از حق دفاع از خود اسرائیل حمایت کند درحالیکه به یک آتش‌بس رای می‌دهد که به حماس اجازه از سرگیری حملات به اسرائیلی‌ها را می‌دهد.

مایمون در ادامه نوشت که رای استرالیا در سازمان ملل یک روز پس از آن است که اسرائیل جسد دو اسیر خود را از غزه بازگرداند و شلیک راکت به جنوب ادامه پیدا کرد.

در ابتدای جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، سران کشورهای شریک و متحد این رژیم در واکنش به عملیات غافلگیرکننده ۷ اکتبر حماس، «حق دفاع از خود» برای تل آویو قائل شدند در حالیکه با گذشت بیش از دو ماه تصاویر جنایات رژیم اسرائیل فشار را به مجموعه غرب برای پا پس کشیدن از مواضع قبلی‌شان بیشتر می‌کند.

وزارت بهداشت غزه در آخرین آمار خود تعداد شهدای فلسطینی ناشی از حملات رژیم صهیونیستی را ۱۸ هزار و ۴۱۲ نفر اعلام کرده است درحالیکه نزدیک به ۵۰ هزار نفر نیز مجروح شدند. علاوه بر این آمار فاجعه بار تلفات در نوار غزه، نظام بهداشت و سلامت این منطقه به کلی فروپاشیده و نظامیان صهیونیست از حمله به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی خودداری نکردند.

به دنبال افزایش فشارها از داخل حزب دموکرات آمریکا به رئیس جمهوری این کشور به علت تلفات بیش از حد در نوار غزه، بایدن شب گذشته اعلام کرد که اسرائیل با بمباران بی‌رویه نوار غزه در حال از دست دادن حمایت بین‌المللی است.

چند روز پیش هم آلمان به عنوان یکی از حامیان اصلی عملیات رژیم صهیونیستی علیه غزه که با کمک‌های تسلیحاتی همراه بوده، موضع خود را نسبت به این مساله تغییر داد. برلین پس از گذشت چند هفته از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و به جا ماندن تلفات زیاد در این منطقه، بالاخره مجبور به انتقاد از این رژیم شد.

آنالنا بائربوک وزیر خارجه آلمان گفت که برلین انتظار دارد تل آویو راهبرد نظامی خود را طوری اتخاذ کند تا از تحمیل تلفات به غیرنظامی‌های فلسطینی جلوگیری کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha