شهروندان سی سختی خواستار منحل نشدن شورای اسلامی این شهر شدند

یاسوج - ایرنا - شماری از شهروندان سی سخت در شمال کهگیلویه و بویراحمد امروز چهارشنبه بیست و دوم آذرماه با تجمع در جلوی فرمانداری شهرستان دنا خواستار منحل نشدن شورای اسلامی شهر سی سخت شدند.

به گزارش ایرنا، این شهروندان در فضایی آرام با در دست داشتن پارچه نوشته هایی از استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستند تا پیگیری های لازم را برای منحل نشدن شورای اسلامی این شهر انجام دهند.

آنان با یادآوری اینکه انحلال شورای اسلامی سی سخت به عنوان یک نهاد قانونی به روند توسعه این شهر ۱۰ هزار نفری آسیب می زند از مسوولان خواستند به جای تعطیلی شورا، افراد علل البدل را جایگزین اعضایی که غیبت های طولانی دارند کنند.

فرماندار شهرستان دنا در بین تجمع کنندگان حضور یافت و گفت: صدای شهروندان را به گوش استاندار کهگیلویه و بویراحمد و دیگر مسوولان متولی خواهد رساند.

پارسا شعبانی افزود: دیر رسیدن نامه استانداری کهگیلویه و بویراحمد به فرمانداری دنا مبنی بر درخواست جایگزینی اعضای علل البدل علت انحلال شورای این شهر از سوی وزارت کشور بوده است.

رئیس شورای شهرسی سخت پیش تر در گفت و گو با برخی رسانه های محلی ادعا کرده بود که به صورت غیرقانونی و بدون اینکه به اعضای شورا اطلاع دهند و موارد را به شورا گزارش کند، توسط شورای حل اختلاف شهرستان و استان و ارائه برخی مستندات به مراجع وزارت کشور، انحلال شورای اسلامی شهر سی سی سخت از سوی وزارت کشور اعلام شده است.

براساس گفته های محمد حسینی، عدم انتخاب شهردار، به خطر افتادن مسائل شهری ، بی نظمی در جلسات و استعفای دو تن از اعضای شورای شهر از جمله مواردی بوده که باعث انحلال شورا از سوی وزارت کشور شده است.

به گزارش ایرنا، از مردادماه امسال تاکنون ۲ تن از اعضای شورای اسلامی شهر سی سخت به دلایل نامعلوم در نشست های این شورا شرکت نمی کردند و همین امر باعث اخلال در روند انجام وظایف این نهاد شده بود.

شهر سی سخت مرکز شهرستان دنا دارای نزدیک به ۱۰ هزار نفر جمعیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha