۲۲ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۴۸
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85321154
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تحلیلگر آمریکایی: حمایت مالی بایدن از اوکراین به خونریزی در این کشور دامن می‌زند

تهران - ایرنا - تحلیلگر آمریکایی هشدار داد، حمایت مالی جو بایدن در اوکراین باعث دامن‌زدن به خونریزی در این کشور شده و موجب تضعیف اقتصاد واشنگتن می‌شود.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: تام لونگو (Tom Luongo) تحلیلگر مسائل مالی و ژئوپلیتیکی آمریکایی نوشت: نگاهی از خارج، مشکلات اوکراین را حاد نشان می دهد اما چه میزان از این مشکلات روایتی برای فشار بر قانونگذاران آمریکایی به منظور تسلیم شدن در برابر خواسته های ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین و چه مقدار از آن واقعیت است نیاز به گمانه زنی در مقطع کنونی دارد.

لونگو گفت: با این حال زلنسکی در موضعی بسیار ضعیف قرار دارد. به نظرمی رسد که این آخرین فرصت او برای تامین مالی از گارد قدیمی در سنا، افرادی مانند مک کانل و چاک شومر رهبر دموکرات اکثریت سنا است.

این تحلیلگر گفت: زلنسکی خود را با طنابی باریک که به دور گردن خود پیچیده آویزان کرده است. با این حال، من باور ندارم که به او درباره نحوه اداره امور دستوری داده نشده باشد. او عروسک خیمه شب بازی و فرمانبردار است و تا زمانی که در این نمایش حضور دارد برای این‌که وظایف خود را انجام دهد پاداش می‌گیرد.

این تحلیلگر ادامه داد: زلنسکی نمی تواند دست خالی به کشورش بازگردد زیرا ناکامی اوکراین در تحقق اهدافش در جریان شکست ضد حملات، حکومت او را با مشکلاتی مواجه کرده است.

این اقتصاد دان همچنین گفت: در عین‌حال آمریکا مشکلاتی در داخل دارد که باید حل شوند.

وی تاکید کرد که آمریکا باید هزینه‌های خود را صرف‌نظر از نیاز اوکراین کاهش دهد. مسیری که در آن حرکت می‌کنیم ناپایدار است، حتی جروم پاول رئیس فدرال رزرو نیز با بیان این مطلب پروتکل‌های جدی را زیرپا گذاشت. آمریکا واقعا نمی‌تواند مالیات‌ها را افزایش دهد و نباید هم این کار کند. کاهش هزینه‌ها مسیر پیش روی ایالات متحده است که انتشار اوراق قرضه ما را پایدارتر می‌کند.

این تحلیلگر تصریح کرد مادام که آمریکا اقداماتی را برای کاهش هزینه‌ها و کاهش بار دولت بر دوش طبقه متوسط انجام ندهد، فدرال رزرو گزینه‌های محدودی برای کنترل تورم یا جلوگیری از بحران در بلندمدت خواهد داشت.

وی افزود: بدون حمایت پولی آمریکا یا اتحادیه اروپا، اوکراین به یک کشور شکست خورده تبدیل می‌شود. اروپا نمی‌تواند بیشتر از آمریکا از اوکراین حمایت مالی کند. ارسال پول را متوقف کنید تا خشونت و سوء‌استفاده را متوقف کنید

اسپوتنیک نوشت: در جریان سفر اخیر زلنسکی به واشنگتن دی سی، بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا با دور زدن کنگره گفت ۲۰۰ میلیون دلار دیگر از بودجه پنتاگون را برای کمک به کی‌یف درنظر گرفته است.

این بسته پنجاه و سومین مورد از چنین کمک‌هایی است که از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین از سوی رئیس‌جمهوری آمریکا برای کی‌یف تامین شده است و به‌غیر از بیش از ۱۱۱ میلیارددلار کمکی است که کنگره برای این کشور اروپایی شرقی اختصاص داده است.

پل گوسار عضو جمهوریخواه کنگره آمریکا از ایالت آریزونا به اسپوتنیک گفت: من مخالف هستم و علیه هرگونه هزینه‌ای برای جنگ نیابتی دراوکراین رای داده ام و کنگره نباید پول بیشتری از مالیات پردازان آمریکایی را صرف کشتار اوکراینی‌ها یا روس‌ها کند.

تصمیم بایدن برای اعطای کمک ۲۰۰ میلیون دلاری جهت خرید اسلحه و تجهیزات درحالی اتخاذ شده که کنگره همچنان در خصوص درخواست وی برای اختصاص بیش از ۱۱۰ میلیارد دلار کمک به اوکراین، (رژیم) اسرائیل، تایوان و دیگر مسائل امنیتی به بن‌بست خورده است. جمهوریخواهان کنگره با دادن چراغ سبز به این طرح مخالفت کرده‌اند مگر آن که دموکرات‌ها اصلاحات مرزی گسترده را در آن لحاظ کنند.

در حالی که قانونگذاران آمریکایی تصمیم دارند کنگره را برای تعطیلات زمستانی ترک کنند، شومر رهبر دموکرات اکثریت سنا از مایک جانسون رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواست تا این مجلس را بعد از این هفته باز نگه دارد تا بسته سنگین کمک به اوکراین تصویب شود. سفر زلنسکی به واشنگتن از نظر بسیاری، تلاشی برای برهم زدن توازن بین موافقان و مخالفان این بسته به نفع اوکراین است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha