آیت‌الله نوری همدانی: دانشگاه باید محلی برای ترویج گفتمان انقلاب باشد

قم - ایرنا - آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید گفت: دانشگاه‌ها باید در کنار علم پژوهی و دانش افزایی، محلی برای ترویج فرهنگ و گفتمان انقلاب اسلامی باشند.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله نوری همدانی، وی روز چهارشنبه در دیدار حسن مسلمی نائینی رئیس جهاد دانشگاهی کشور و هیات همراه، با اشاره به نقش دانشگاه ها در جهاد تبیین و اعتلای سطح علمی و فرهنگی کشور افزود: دانشگاه و دانشگاهیان نقش مهمی در پیروزی و تثبیت انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و بازسازی و توسعه کشور در سال‌های پس از جنگ داشته اند و امروز توسعه و رشد روزافزون کشور مرهون پژوهش ها و دستاوردهای علمی این مراکز است.

وی در ادامه تصریح کرد: جهاد دانشگاهی با حمایت از شرکت های دانش بنیان می تواند علاوه بر زمینه سازی اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی، ارتباط بین دانشگاه ها و صنعت کشور را تقویت نماید.

این مرجع تقلید، جهاد دانشگاهی را فرزند مبارک انقلاب اسلامی دانست و از آن به عنوان قلب تپنده علم و فناوری کشور یاد کرد.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به فعالیت ها و دستاوردهای شهید کاظمی آشتیانی خاطرنشان کرد: امروز دشمن، دانشمندان و نخبگان این مرز و بوم را هدف قرار داده است. یک روز با ترور فیزیکی و روزی دیگر با ترور شخصیتی و فکری؛ البته که نتوانستند و قادر نخواهند بود قطار پیشرفت کشور را مختل کنند.

وی با اشاره به نامه پنجم امام علی(ع) در نهج البلاغه تاکید کرد: شغل، مسئولیت آفرین است و شما مسئولید. هر چند پیشرفت های بسیار چشمگیری در حوزه های مختلف از جمله صنعت فضایی و موشکی، هوش مصنوعی و رباتیک، درمانی و پزشکی، بیوتکنولوژی و نانوتکنولوژی، فولاد، هسته ای و غیره حاصل شده است اما دشمن می کوشد تحت عناوین مختلف و هجمه رسانه ای جوانان نخبه کشور را به مهاجرت به کشورهای غربی ترغیب نماید، باید با حمایت از نخبگان و شرکت های دانش بنیان و غیره این رویه را از بین برد که نیازمند عزمی جدی و حرکتی جهادی است.

آیت الله نوری همدانی همچنین با تاکید بر اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در سلامت جامعه افزود: از دیدگاه اسلام و قرآن هر انسانی سه نوع مسئولیت برعهده دارد؛ مسئولیت های خودشناسی، اجتماعی و شغلی. یکی از مصادیق بارز مسئولیت های اجتماعی در اسلام موضوع امر به معروف و نهی از منکر است. نباید این موضوع مهم در جامعه به خصوص جامعه دانشگاهی نادیده گرفته شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha