۲۲ آذر ۱۴۰۲، ۱۷:۳۳
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85321484
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روند افزایش سرقت در خراسان جنوبی نزولی شد

بیرجند- ایرنا-  رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی گفت: روند افزایش سرقت در این استان از ۳۴ درصد در ۲ ماه ابتدای سال جاری اکنون به هفت درصد رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ کاظم صادقی روز چهارشنبه در سومین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان در سال جاری که با حضور رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی برگزار شد افزود: افزایش سرقت ۲ ماه ابتدای امسال ۳۴ درصد، چهار ماه ۲۴ درصد، ۶ ماه، ۱۷ درصد و اکنون به هفت درصد رسیده است که پیش بینی می‌شود تا پایان امسال به چهار درصد برسد.

وی عنوان کرد: اجرای طرح‌های مقابله‌ای و تعامل با دستگاه قضا باعث شد که شاهد روند نزولی افزایش سرقت در استان باشیم.

رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون سرقت از اماکن دولتی ۲۰ درصد افزایش داشته طوری که سال گذشته ۳۸۴ مورد و امسال ۴۴۵ مورد بوده است.

وی با بیان اینکه ۷۵ درصد سرقت‌های سطح استان مربوط به سه موضوع امکان خصوصی، قطعات داخل خودرو و سایر موارد بوده است افزود: از همین رو با هدفمند کردن گشت‌ها، هشدارها و سرکشی‌ها شاهد کاهش این آمار هستیم.

سرهنگ صادقی گفت:در بحث احشام، آمارها ۷۳ درصد افزایش سرقت را نشان می‌دهد که بیشترهم در شهرستان قاینات بوده است.

وی با اشاره به فراوانی سرقت‌ها در سطح استان اظهار داشت: ۵۹ درصد در شهر بیرجند، ۹ درصد در طبس و ۷.۵ درصد در شهر قاین بوده لذا ۷۵ درصد سرقت‌ها در این شهرستان‌ها به وقوع پیوسته است.

رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین ۵۲.۵ درصد سرقت‌ها خرد، ۴۹.۵ درصد سرقت‌ها مهم، ۲.۵ درصد سرقت جناحی و ۲.۵ درصد هم مربوط به جعل و کلاهبرداری است.

وی گفت: در استان سرقت مسلحانه و خشن نداریم و در سرقت به عنف هم ۱۶ درصد آمارها نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

سرهنگ صادقی با بیان اینکه ۱۵۴ درصد سرقت ها در استان کشف شده است افزود: ۲ هزار و ۴۰۵ سارق از ابتدای امسال دستگیر و ۳۰ طرح مقابله و مقطعی هم در این رابطه اجرا شده است.

وی یادآور شد: از ابتدای امسال ۴۳ باند سرقت متلاشی و ۰.۶ کل سرقت های کشور مربوط به خراسان جنوبی است.

رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی گفت: نرخ جرم سرقت در خراسان جنوبی ۸۸۱ بوده به این معنا که به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۸۸۱ فقره سرقت انجام شده است که این عدد در کشور هزار و ۳۷۰ است.

وی با اشاره به برگزاری هشت مرحله طرح کنترل مجرمان حرفه‌ای در سطح استان اظهار کرد: ۸۹ نفر در این طرح‌ها محکوم متواری دستگیر و مجدد به دستگاه قضایی تحویل شده است.

سرهنگ صادقی با اشاره به پرونده مهم سرقت از ابتدای امسال اضافه کرد: چندی پیش در فضای مجازی ۲ نفر سارق با یک زن ارتباط برقرار کردند و بعد از قرار در خیابان طلاها و موبایل او را به سرقت بردند.

وی افزود: همچنین زنی با مشارکت ۲ مرد یک باند تشکیل داده و به شیوه‌ای جوانان را اغفال می‌کردند طوری که به بهانه ارتباط نامشروع آنها را به محلی کشانده و آن ۲ مرد وارد صحنه می شدند لذا بعد کتک کاری تقاضای اخذ وجه می کردند که بعد از دستگیری به سه فقره سرقت با این شیوه اعتراف کرده‌اند.

رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی گفت: هزار دستگاه موبایل از شهریورماه سال گذشته تاکنون در استان کشف شده که سرقت آنها در استان های دیگر بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha