استاندار یزد: استفاده از فناوری، افزایش بهره‌وری آب در بخش کشاورزی را به دنبال دارد

یزد - ایرنا - استاندار یزد با اشاره محدویت‌های منابع آبی در این استان گفت: استفاده از فناوری باعث افزایش بهره‌وری مصرف آب در بخش کشاورزی می‌شود.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری یزد، مهران فاطمی چهارشنبه شب در نشست شورای حفاظت از منابع آب و کارگروه سازگاری با کم آبی استان با اشاره به محدودیت های مصرف برق چاه‌های کشاورزی افزود: یکی از اقدامات مهم مورد پیگیری در استان باید پیوند ۲ بخش فناوری و آب در حوزه کشاورزی برای مدیریت مصرف آب و افزایش بهره‌وری در این حوزه باشد.

وی با بیان اینکه افزایش بهره‌وری در حوزه کشاورزی، با مشارکت مردم ممکن خواهد بود، اظهار داشت: در این راستا باید با تدوین مشوق هایی برای کشاورزان و فراهم سازی زمینه های لازم به سمت تحول در این حوزه حرکت کرد.

فاطمی در ادامه بند «ع» تبصره هشت قانون بودجه سال ۱۴۰۲ در خصوص بازتخصیص آب مورد نیاز صنعت از محل آب‌های نامتعارف، خاطرنشان کرد: بر این اساس آب مورد نیاز صنایع بزرگ و پر آب بَر، از محل آب دریا یا پساب تامین خواهد شد.

استاندار یزد در همین راستا بر پیگیری جدی مباحث مربوط به برنامه جایگزینی آب مصرفی صنایع بزرگ و پُر آب‌بر و اجرای طرح های مربوط به آن، طبق برنامه زمانبندی تاکید کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha