رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی: همدلی شهرداران و شورایی‌ها لازمه توسعه جامعه است

ارومیه - ایرنا - رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: تمامی اختیارات، وجوه و اموال شهری در اختیار شهرداری از بیت المال بوده و همدلی شهرداری و شورای شهر لازمه توسعه شهری و جامعه است.‌

به گزارش خبرنگار ایرنا، ناصر عتباتی چهارشنبه شب در گردهمایی شهرداران، معاونان شهرداران و روسای شورای شهر شهرستان‌های آذربایجان‌غربی اظهار کرد: تمامی اختیارات، وجوه و اموال در اختیار شما جزو بیت المال و امانت است از این رو می بایست در تنظیم قراردادهای پیمانکاری، هزینه کردهای شهری، دریافت‌ها و پرداخت‌ها مراقبت لازم و دقت کافی شود تا از تحمیل هزینه‌های اضافی به بیت المال جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه شهرداری و شورای شهر بهترین ظرفیت برای رفع و حل مشکلات شهری هستند افزود: مجموعه مدیریت شهری یکی از مجموعه‌های موثر در تولید رضایتمندی و افزایش سرمایه‌های اجتماعی است.

عتباتی ادامه داد: مجموعه مدیریت شهری پهنه گسترده‌ای برای خدمت رسانی ماندگار دارد و این ماندگاری در اجرای قوانین و مقررات و دستورالعمل‌هایی همچون قوانین شهرسازی است.

مقام ارشد قضایی آذربایجان‌غربی با تاکید بر لزوم تقویت هماهنگی و تعامل مجموعه مدیریت شهری با شوراهای اسلامی شهرها اظهار کرد: اختلاف بین شورای شهر و شهرداری برای مردم و شهروندان همانند سَم بوده و باید از آن پرهیز کرد چراکه باید با تعامل، بهترین خدمات شهری به شهروندان ارائه شود.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی: همدلی شهرداران و شورایی‌ها لازمه توسعه جامعه است

عتباتی با بیان اینکه اعضای شورای شهر باید به موقع، بدون حب و بغض شخصی و با دلایل به موضوعات شهری ورود کنند افزود: کمک و نظارت بر امور مدیریت شهری از سمت شورای‌شهر و عدم تبدیل شهرداری به کارگزاران شوراها ۲ مولفه اصلی همکاری این ۲ مجموعه است.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی با اشاره به وظیفه کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری گفت: نگاه انتفاعی و درآمدزایی به کمیسیون ماده ۱۰۰ به شدت اشتباه است چرا که رعایت اصول و قواعد شهرسازی لازم الجرا بوده و نباید احکام این کمیسیون بدون اجرا باشد.

عتباتی افزود: اگر به خاطر مسائل غیر نظارتی، شخصی و فردی کار مدیریت شهری قفل شود دستگاه قضایی با متخلفان برخورد قاطع خواهد کرد.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی: همدلی شهرداران و شورایی‌ها لازمه توسعه جامعه است

وی یادآور شد: استفاده از ظرفیت حقوقی فنی در تنظیم قراردادهای مهم و فنی، بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی و اولویت قرار دادن مناطق کم برخودار و محروم جامعه از موضوعاتی است که باید در مدیریت شهری به آن دقت کرد.

عتباتی با بیان اینکه فرصت‌ها به سرعت می گذرند افزود: باید فرصت خدمت را قدر دانست و از مشکلات مردم و جامعه گره گشایی کرد چرا که در مورد اعمال و اقدامات خود باید پاسخگو باشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha