شکوفایی استعدادهای کودکان اولویت پارک‌های علم و فناوری است

آستارا - ایرنا - مدیر مرکز رشد پارک علم و فناوری گیلان گفت: پارک های علم و فناوری در راستای رشد و شکوفایی کودکان تلاش می‌کند و از هیچ اقدامی در راستای بالا بردن انگیزه آنان فروگذار نخواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بهاره پورمرادی روز پنجشنبه در نخستین نمایشگاه دستاورد های پژوهشی دانش آموزی که به مناسبت هفته پژوهش و فناوری در آستارا برگزار شده است، اظهار کرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه نشان دادن دستاوردها و ساخته های دانش آموزان است تا کمک کنیم از مرحله اسباب بازی به مرحله ارائه به بازار برسد.

وی با بیان اینکه باید کودکان حمایت حمایت شوند تا یک طرح از مرحله اسباب بازی به طرحی قابل ارائه برسد افزود: نباید بگذاریم ایده های خلاق نسل نو از بین بروند بلکه باید فرصتی فراهم کرد تا اعتماد به نفسشان ارتقا و خلاقیت آنان بروز یابد .

دبیر فن بازار کشور ادامه داد: ما در پارک های علم و فناوری با تخصیص ۹۰ میلیون ریال وام رایگان به طرح هایی که قابل اجرا و پیاده سازی باشند، کمک می کنیم تا دانش آموزان و نوآوران بتوانند در راستای شکوفایی خود گام برداشته و اقدام عملی داشته باشند و مسائل مالی از ادامه مسیر شکوفایی جلوگیری نکند.

پورمرادی اعلام کرد:‌ در این نمایشگاه تعداد ۵۱ اثر از ۲۴ دانش آموز به نمایش گذاشته شده است؛ این نوآوران از سن پنج تا ۱۵ ساله هستند و لازم به ذکر است که این نمایشگاه با همیاری و همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برپا شده است.

مدیر مرکز رشد پارک علم و فناوری گیلان تاکید کرد: دولت با ارائه آئین نامه‌هایی در راستای رشد و نوآوری در بین دانش آموزان و دانشجویان گام برمی دارد و با ارائه شیوه نامه‌هاو ابلاغ آنها به سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها در این راستا کمک شایانی می کند؛لذا، از همه دستگاه ها و ادارات می‌خواهیم با همیاری خود به مراکز رشد واحدهای فناور، در جهت رشد کودکان کشور گام بردارند.

در ادامه این مراسم رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان آستارا، اظهار کرد: اگر به دنبال رشد ایران اسلامی هستیم، باید از این گونه اقدامات و نمایشگاه‌ها حمایت نماییم؛ زیرا دانش آموزان با شوق و سلیقه نمونه کارهای خود را به نمایش می گذارند و ما با استقبال درست از آنها به شکوفایی شان کمک می‌کنیم.

بیژن خالق وردی پور افزود: همه مسئولان در راستای اعتلای این اقدامات باید گام‌های عملی بردارند؛ زیرا آینده این کشور از آن همین دانش آموزان و دانشجویان است و سرمایه گذاری برای آنان در اصل پس اندازی برای آینده ایران اسلامی است.

وی تاکید کرد: اداره آموزش و پرورش شهرستان آستارا با همه توان خود از مراکز رشد و پارک های فناوری حمایت خواهد کرد و در این راه از هیچ اقدامی فروگذار نخواهیم بود.

در پایان مراسم که در مرکز رشد واحدهای فناوری شهرستان آستارا و با حضور مسئولان ادارات و نهادها برگزار شد، از دانش آموزانی که ایده های خود را به این مرکز ارائه نموده اند با اهدای لوح و تندیس تقدیرشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha