سالیوان: کرانه باختری و نوار غزه باید تحت حاکمیت تشکیلات خودگردان فلسطین قرار بگیرند

تهران- ایرنا- جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید در سفر به سرزمین‌های اشغالی گفت که اداره کرانه باختری و نوار غزه باید یکدست شده و تحت حاکمیت تشکیلات خودگردان فلسطین قرار بگیرند.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، سالیوان پنجشنبه شب گفت که وی در این سفر با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره تغییر حملات اسرائیل به اقدامات نظامی دقیق‌تر و هدفمندتر گفت‌وگو کرده است.

وی که با تلویزیون کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی مصاحبه می‌کرد، از ارائه جزئیات بیشتر در این باره خودداری کرد اما افزود که دو طرف «درجه بالایی از همگرایی» در مسائل راهبردی و اقدامات لازم داشتند.

سالیوان همچنین بر «احیا و نوسازی» تشکیلات خودگران و کنترل آن بر نوار غزه و کرانه باختری تاکید کرد.

در همین حال، جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا در پی اظهارات یوآو گالانت وزیر جنگ اسرائیل مبنی بر اینکه جنگ اسرائیل و حماس چند ماه دیگر طول می کشد، گفت: خواستار پایان یافتن هر چه زودتر این جنگ هستیم.

پایگاه آکسیوس به نقل از دو مقام آمریکایی و اسرائیلی گزارش داد که سالیوان در نشست با کابینه جنگ رژیم اسرائیل گفته، ضروری است «انتقال به مرحله خفیف‌تر جنگ ظرف چند هفته، نه چند ماه آینده انجام شود.»

متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پی سفر سالیوان به سرزمین‌های اشغالی اعلام کرد: در حال مذاکره با اسرائیل درباره مدت زمان درگیری هستیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha