وزارت خارجه روسیه بر تقویت جایگاه و همکاری با آمریکای لاتین تاکید کرد

تهران- ایرنا- وزارت خارجه روسیه در گزارشی اعلام کرد که این کشور باید تلاش‌ها را برای تقویت بیشتر جایگاه خود در منطقه آمریکای لاتین افزایش دهد.

به گزارش ایرنا به نقل از تاس، این وزارتخانه پنجشنبه در گزارشی نتایج نشست «وظایف سیاست خارجی روسیه در آمریکای لاتین» را که به ریاست سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه برگزار شد، منتشر کرد.

در این گزارش آمده است: لازم است روسیه تلاش‌ها را برای تقویت بیشتر موقعیت خود در آمریکای لاتین، دستیابی به توسعه پویا بر مبنای سود متقابل تجاری و اقتصادی، علمی و فنی، آموزشی، فرهنگی و بشردوستانه و گسترش همکاری‌ها با اتحادیه‌های فعال در این منطقه افزایش دهد.

مدیران وزارت خارجه روسیه در این گزارش خاطرنشان کردند: در شرایط ژئوپلیتیک کنونی، نقش رو به رشد منطقه آمریکای لاتین و دریای کارائیب به عنوان یک مرکز تاثیرگذار در ایجاد نظم جهانی چندقطبی در حال ظهور، به طور کامل منافع روسیه را تامین می‌کند.

سفارت مسکو در واشنگتن اخیرا به مناسبت دویستمین سالگرد «دکترین مونرو» اعلام کرد: تلاش ایالات متحده برای تفرقه‌اندازی در روابط روسیه با کشورهای آمریکای لاتین بیهوده است.

این بیانیه افزود: بر خلاف آمریکا، روسیه حامی همکاری واقعی، برابر و متقابلا سودمند است. دولت ایالات متحده باید دکترین منسوخ شده مونرو (آمریکا برای آمریکایی‌ها) را به زباله‌دان تاریخ اندازد.

دکترین سیاسی آمریکا موسوم به مونرو در سال ۱۸۲۳ توسط «جیمز مونرو» رئیس‌جمهوری وقت آمریکا اعلام شد. این دکترین، مخالف استعمار یا دخالت قدرت‌های اروپایی در کشورهای تازه استقلال یافته قاره آمریکا بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha