۲۵ آذر ۱۴۰۲، ۸:۳۴
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85323458
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

خشم تحلیلگران مصری از واکنش منفعلانه دول عربی در قبال رژیم صهیونیستی

تهران- ایرنا- تحلیلگران مصری خواستار واکنش موثر دولت‌های عربی برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی در غزه شدند.

به گزارش امروز (شنبه) ایرنا به نقل از روزنامه رای الیوم، کارشناسان و تحلیلگران مصری به شدت از موضع منفعلانه رژیم های عربی در قبال کشتار جمعی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در نوار غزه با حمایت آمریکا و غرب ابراز ناخرسندی کردند.

«عبدالله الاشعل» دیپلمات مصری با اشاره به حمایت بی دریغ آمریکا از رژیم صهیونیستی اعلام کرد: آمریکا شرم نمی‌کند؛ واشنگتن کشنده ترین تسلیحات را برای کشتن غیرنظامیان و کشتار جمعی به رژیم اسرائیل می‌دهد و سپس در دروغی آشکار خود را حامی غیرنظامیان می‌داند.

وی در ادامه از واکنش منفعلانه جهان عرب و حکام آن در قبال جنایات رژیم صهیونیستی علیه مقاومت و ملت فلسطین هم به شدت انتقاد کرد.

«احمد السید النجار» تحلیلگر مصری هم به شدت از اینکه رژیم صهیونیستی اجازه ارسال کمک به غزه را نمی‌دهد، به خشم آمده و گفت: چه کسی به رژیم صهیونیستی این قدرت و اجازه را داده است که برای کمک‌ها و تجارت میان مصر و غزه تصمیم گیری کند؟

وی ضمن تاکید بر ضرورت ممانعت از تحکم رژیم جنایتکار صهیونیستی در موضوع ارسال کمک‌ها به موار غزه و از بین بردن وضعیتی که تل آویو در مرز مصر و فلسطین اشغالی حاکم کرده است، بیان کرد: برادران ما در غزه در معرض گرسنگی، تشنگی و قتل به دست رژیم جنایتکار و آپارتایدی صهیونیستی هستند.

این تحلیلگر مصری با اشاره به همسویی کامل افکار عمومی جهانی با ارسال کمک‌ها به غزه خواستار اقدامات کوبنده علیه رژیم صهیونیستی شد.

وی همچنین خواستار نیروی حفاظتی بین المللی برای کاروان کمک‌ها به غزه و نیز قطع یا تعلیق روابط کشورهای عربی و اسلامی با این رژیم جنایتکار برای توقف جنگ علیه ملت فلسطین شده است.

این تحلیلگر اندک واکنشی را در این زمینه برای آینده بسیار سرنوشت ساز و مهم قلمداد کرد.

«فاروق جویده» دیگر تحلیلگر مصری هم اعلام کرد: ما در برابر توطئه بزرگی هستیم که بسیاری از طرف‌ها در آن مشارکت دارند و رژیم صهیونیستی از طرح نیل تا فرات خود دست برنخواهد داشت و غرب هم از آن به عنوان مانعی علیه گسترش اسلام حمایت می‌کند.

وی افزود: رژیم صهیونیستی به دنبال زمین و منافع است و آمریکا هم به شدت حامی این رژیم است. آمریکا رسوا خواهد شد و صهیونیستها توان رویارویی با مقاومت را ندارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha