بارندگی‌ها در شمال آذربایجان‌غربی مطلوب است/ رشد ۴۶ درصدی بارش در خوی

ارومیه- ایرنا- رییس اداره هواشناسی خوی با اشاره به اینکه بارندگی‌های مربوط به سال زراعی جاری در شمال استان مطلوب بوده، گفت: از ابتدای مهر تاکون، بیش از ۷۰ میلی متر بارش در این شهرستان داشتیم که ۴۶ درصد بیشتر از مدت مشابه سال زراعی گذشته است.

میکاییل عالی زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به بارندگی خوب صورت گرفته، میزان بارش های امسال در شهرستان خوی حتی نسبت به متوسط بلندمدت نیز ۲۴ درصد افزایش دارد.

وی اضافه کرد: از اول فروردین تاکنون نیز نزدیک به ۲۰۰ میلی متر بارش در خوی ثبت شده که ۶۱ درصد از مدت مشابه سال ۱۴۰۱ بیشتر برآورد می شود.

رییس اداره هواشناسی خوی ادامه داد: البته با وجود این بارش ها، با رکورد بارندگی ثبت شده در این شهرستان فاصله داریم چراکه در سال ۱۳۹۷ نزدیک به ۴۷۰ میلی متر بارندگی را در خوی شاهد بودیم.

عالی زاده اظهار امیدواری کرد که با توجه به پیش بینی های صورت گرفته در روزها و هفته های آتی در فصل سرد سال نیز شاهد بارش های باران و برف باشیم تا زمینه برای ایجاد منابع آبی در منطقه فراهم شود.

به گزارش ایرنا، خوی از شهرهای شمالی آذربایجان غربی است که پس از ارومیه بزرگترین و پرجمعیت ترین شهرستان استان به شمار می رود.

خوی از شهرهایی است که در حوضه آبی رودخانه ارس قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha