۲۶ آذر ۱۴۰۲، ۱۸:۲۰
کد خبرنگار: 3153
کد خبر: 85324759
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار گیلان: راه شهدا خاموش شدنی نیست

۲۶ آذر ۱۴۰۲، ۱۸:۲۰
کد خبر: 85324759
استاندار گیلان: راه شهدا خاموش شدنی نیست

رشت- ایرنا- استاندار گیلان با بیان اینکه راه شهدا چون مشعل روشن است که خاموش شدنی نیست گفت: امروز شناخت کسانیکه در جبهه باطل تلاش دارند خون افراد بی‌گناه را بر زمین بریزند برای مردم روشن و شفاف شده است.

به گزارش ایرنا، اسدالله عباسی روز یک شنبه در یادواره شهدای والامقام دیوشل و شهدای گمنام و مدافع حرم شهرستان لنگرود با اشاره به حملات رژیم صهیونیستی به غزه و حادثه تروریستی شهرستان راسک، گفت: امروز شهید حسن بابانیا که در آن حادثه تروریستی به درجه رفیع شهادت نائل شد همراه ۶ شهید گمنام در این استان تشییع شد؛ وظیفه ای که شهدا بر عده ما گذاشته اند در شرایط کنونی بسیار حاز اهمیت است و راه این شهدا باید به جوانان و نوجوانان شناسانده شود.

وی تصریح کرد: شجاعت فداکاری و تقوا و از خود گذشتگی این شهدا را که راه رستگاری را انتخاب کردند و به امام زمان خود لبیک گفتند باید به نسل جوان شناسانده شود. شهدا جان خود را فدا کردند تا پرچم ایران و اسلام باقی بماند و آموزه های دینی به نسل های آینده منتقل شود.

وی با اشاره به سفر اخیر خود به کشور روسیه گفت: این سفر براساس سیاست های کلی اقتصاد دریامحور که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده و برای استفاده از ظرفیت های ۲ کشور انجام شد؛ در این سفر نگاه مثبت این کشور به ایران اسلامی مشهود بود و این عزت، اقتدار و نام ایران که زبانزد جهانیان است به مدد خون شهدا و صبر بردباری خانواده های شهدا بدست آمده است.

استاندار گیلان گفت: امروز در شرایطی کشور را اداره می کنیم که دشمن دست از ترور افراد نکشیده است این ترورها از زمان امیر المومنین (ع) وجود داشته و این راه همواره باز مانده است؛ ما باید با حفظ این راه همواره در صحنه حضور داشته باشیم و اجازه نفوذ به دشمن فریبکار را ندهیم.

وی تصریح کرد: دشمنان به‌دنبال فاصله انداختن و شکاف بین نسلی با استفاده از مسائل فرهنگی هستند اما ما باید از همه ظرفیت‌ها و امکانات به درستی برای مقابله با آنها استفاده کنیم و با توجه به دستاورهایی که در بعد سیاسی، امنیتی و اقتصادی و سایر امور کسب کرده ایم می توان ادعا کرد بنا به فرمایشات مقام رهبری به قله نزدیک شده ایم.

وی با اشاره به تحریم های ناجوانمردانه و هجمه های فرهنگی دشمنان افزود: دشمنان تلاش دارند بین کشورهای غرب آسیا و بین مسلمانان تفرقه ایجاد کنند اما در ایران اسلامی به محوریت ولی فقیه توانسته ایم محکم ایستادگی کنیم و درخت تنومند انقلاب اسلامی را ثمربخش کنیم.

عباسی گفت: مردم پرتلاش منطقه دیوشل و لنگرود در بخش های چای و برنج در طول سالیان گذشته و حال با فراز و نشیب هایی بسیاری روبرو بوده اند اما همواره پای انقلاب ماندند و نامهربانی ها و سختی ها موجب نشد آنچه با خدا معامله کردند را با مسال دنیوی ارتباط دهند.

وی اضافه کرد: بدانید دولت همه تلاش خود را خواهد داشت تا در تولید، کشاورزی و صادرات موفق عمل کند. در سفر به روسیه و استان های مختلف آن بسیاری از توانمندی های استان و کشور را به کشورهای منطقه شناساندیم و تلاش داریم محصولات صادرات محور را در اقتصاد دریا و در کشتی سازی و بنادر شکوفا کنیم.

وی اظهار کرد: دولت در بخش مسکن و اشتغال تمام تلاش خود را به‌کار گرفته است تا بتواند رضایت نسبی مردم را فراهم کند.

وی همچنین امروز در مراسم تشییع و تدفین شهید گمنام در لولمان شرکت کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha