۲۷ آذر ۱۴۰۲، ۰:۰۴
کد خبر: 85324857
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روسیه عرضه نفت به چین را افزایش داد

۲۷ آذر ۱۴۰۲، ۰:۰۴
کد خبر: 85324857
روسیه عرضه نفت به چین را افزایش داد

تهران- ایرنا- روزنامه کامرسانت روسیه این هفته با استناد به داده‌های آماری گزارش داد که شرکت‌های نفتی این کشور صادرات گرید نفتی اسپو (ESPO / خط لوله نفت سیبری شرقی – اقیانوس آرام) را از طریق بندر کوزمینو افزایش داده‌اند و صادرات نفت خام به چین در این ماه به بالاترین حد خود در سال جاری رسیده است.

به گزارش بامداد دوشنبه ایرنا، راشا تودی به نقل از شرکت تحلیل انرژی کپلر گزارش داد محموله‌های گرید نفتی اسپو روسیه از بندر خاور دور در دسامبر به بالاترین حد خود یعنی ۹۲۵ هزار بشکه در روز رسید که ۸۵ درصد آن به چین ارسال می‌شود. کارشناسان صنعت نفت افزایش صادرات این نوع نفت خام روسیه به چین را به افزایش عرضه ریلی نسبت دادند.

از سال گذشته، روسیه در واکنش به تحریم‌های غرب پس از توقف پذیرش نفت این کشور از طریق دریا توسط اتحادیه اروپا، منابع انرژی خود را متنوع کرده است. شرکت‌های نفتی روسیه مسیر عرضه نفت خام سیبری شرقی را به آسیا تغییر داده و حمل و نقل ریلی را از سر گرفته‌اند، اگرچه مسیر راه آهن در سال‌های اخیر به دلیل تعرفه‌های بالا مورد تقاضا نبوده است.

به گزارش کامرسانت، صادرکنندگان نفت روسیه از افزایش محموله‌های گرید نفتی اسپو سود می‌برند، زیرا این نفت خام سبک با قیمتی بالاتر از گرید نفتی اورال روسیه معامله می‌شود. علاوه بر این، گرید نفتی اسپو به دلیل مسافت کوتاهی که باید تا چین طی کند از نظر هزینه حمل و نقل نیز نسبت به سایر گریدهای نفتی روسیه مقرون به صرفه‌تر است.

به نوشته راشا تودی، در حالی که در سال‌های گذشته تنها حدود ۱۵ میلیون تن از گرید نفتی اسپو روسیه از طریق خطوط ریلی منتقل می‌شد، نیکولای توکارف رئیس ترانس نفت (خط لوله دولتی روسیه) اوایل سال جاری گفت: ما در حال آماده شدن برای افزایش حجم انتقال و صادرات گرید نفتی اسپو از طریق راه‌آهن هستیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha