نبرد دلیرانه رزمندگان فلسطینی و تلفات سنگین اشغالگران عامل چراغ سبز تل آویو به مذاکره است

تهران- ایرنا- رسانه عرب زبان رای الیوم چاپ لندن با اشاره به تمایل تل آویو برای مذاکره با حماس با میانجی گری قطر به دلیل تلفات سنگین ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ غزه پرداخته است.

به گزارش امروز (دوشنبه) ایرنا به نقل از رای الیوم، ناظران امور با اشاره به دیدار رئیس دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) با «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست وزیر قطر در یک کشور اروپایی، از عقب نشینی تل آویو از شروط قبلی خود مبنی بر اینکه اسیران فقط با زور و فشار نظامی بر حماس، برمی‌گردند، خبر دادند و اینکه روند تحولات میدانی در غزه همه محاسبات را برهم زده و اوضاع را به نفع حماس و مقاومت در جنگ حاضر پیش برده است.

رسانه های رژیم صهیونیستی احتمال دادند که طی روزهای آتی، مذاکرات داغ میان حماس و تل آویو از طریق میانجی گر قطر انجام شود. به اذعان این رسانه ها، رژیم صهیونیستی در نهایت به شروط مقاومت به علت فشارهای داخلی و بین المللی تن خواهد داد.

رای الیوم نوشت: اینکه حماس در بیانیه اخیر خود اعلام کرده که مذاکره جدیدی مگر با توقف جنگ به شکل نهایی علیه ملت فلسطین در کار نخواهد بود و نتانیاهو مجددا از مذاکرات محرمانه خبر داده، گواه این است که نتانیاهو دست به دامان قطر برای انجام مبادله اسیران در اسرع وقت شده است.

این در حالی است که منابع مصری آگاه از شروع روند جدید مذاکرات مبادله اسیران که مراحل اولیه خود را می‌گذراند خبر داده و اعلام کردند که آغاز مذاکرات به مثابه تمایل تل آویو در این زمینه و به مثابه تحولی بزرگ است.

رای الیوم در ادامه، این چرخش مواضع رژیم صهیونیستی را به علت عملیات گسترده مقاومت فلسطین و پخش آن در رسانه ها که به شدت مقامات تل آویو را در جبهه داخلی تحت فشار قرار داده و نیز تغییر مواضع برخی کشورهای حامی رژیم صهیونیستی دانست.

این رسانه نوشت: علت مذاکراتی که در نروژ رخ می‌دهد، هلاکت سه نظامی اسیر (توسط خودِ صهیونیست ها) است که فشار را بر نتانیاهو تشدید کرده است تا گام جدید بردارند. آیا توافق مبادله، حلقه نجات نتانیاهو است یا مقاومت دیدگاه دیگری دارد؟

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha