۲۱ طرح عمرانی در روستاهای مرزی سردشت اجرا شد

مهاباد- ایرنا- فرماندار سردشت گفت: ۲۱ طرح عمرانی با بیش از ۶۷ میلیارد ریال هزینه در سطح روستاهای دارای دهیاری این شهرستان اجرا شد.

باباخان اسکندری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این طرح‌ها شامل بهسازی معابر، هدایت آب‌های سطحی، احداث اماکن ورزش و فرهنگی، احداث بوستان ، پارک و فضای سبز بوده که از محل اعتبارات بند الف ماده ۳۸ قانون ارزش افزوده اجرا شده است.

وی اضافه کرد: همچنین اعتبارات روستاهای فاقد دهیاری طی ۲ مرحله با اعتبار ۱۸ میلیارد و ۳۱۰ میلیون ریال از محل تبصره یک بند ب ماده ۳۹ انجام گرفته است.

فرماندار سردشت بیان کرد: امسال برای ۲۳ روستا حدود ۱۰ میلیارد ریال و در مرحله دوم شامل نیمه دوم سال برای ۱۶ روستا به میزان هشت میلیارد ریال جهت اجرای طرح‌های عمرانی شامل آبرسانی، بهسازی معابر ، بهداشت عمومی، احداث پل روستایی و دیوار حایل و کانال های دفع آب‌های سطحی، ساماندهی آرامستان تخصیص یافته است.

وی بیان کرد: شهرستان سردشت دارای ۱۸۵ روستا، در بخش ربط ۷۳ روستا و در بخش مرکزی ۱۱۲ روستا با جمعیت پنج هزار و ۷۱۸ خانوار و ۲۲ هزار و ۵۶ نفر است.

اسکندری افرود: در این شهرستان ۵۲ روستا فاقد دهیاری که شامل ۱۸ روستا در بخش ربط و ۳۴ روستا در بخش مرکزی قرار دارند و این روستاها در مجموع دارای ۵۲۰ خانوار و ۲ هزار و ۲۷ نفر جمعیت هستند.

سردشت با ۱۲۰ هزار نفر جمعیت جز شهرهای مرزی کشور محسوب می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha