۲۱۷ بیمار خاص خراسان‌شمالی برای دریافت وام به بانک ها معرفی شدند

بجنورد- ایرنا- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی گفت: ۲۱۷ بیمار خاص، صعب العلاج و سرطانی از ابتدای سالجاری تاکنون برای دریافت وام درمانی ۵۰۰ میلیون ریالی به بانک ها معرفی شدند.

دکتر عبدالله کبریایی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این وام قرض‌الحسنه به صورت بازپرداخت پنج ساله و با کارمزد چهار درصد است که با هماهنگی بین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بانک ها پرداخت می شود.

وی افزود: بیماران دیالیز و پیوندی، اوتیسم، دارای نقص سیستم ایمنی، ام سی، سی اف، هموفیلی، تالاسمی و سرطانی بیشترین افراد معرفی شده برای دریافت وام بودند.

کبریایی با بیان اینکه یکهزار و ۲۹۹ بیمار خاص زیرپوشش خدمات این دانشگاه قرار دارند، گفت: از این تعداد؛ ۴۵۰ نفر بیمار ام. اس، ۳۲۸ نفر بیمار دیالیزی، ۱۷۶ نفر بیمار پیوندی، ۱۳۸ نفر بیمار هموفیلی، ۹۷ نفر بیمار اوتیسم و ۷۶ نفر بیمار پی کی یو است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی تصریح کرد: شهرستان بجنورد، بیشترین شمار بیمار خاص خراسان شمالی را دارند.

وی با اشاره به ارایه خدمات درمانی رایگان به بیماران خاص در خراسان شمالی، بیان کرد: خدمات قابل ارایه بسته به نوع بیماری متغیر است اما می توان به انجام دیالیز در طول هفته برای بیماران دیالیزی و داروی ایرانی رایگان برای بیماران تالاسمی و هموفیلی در بیمارستان‌های دولتی اشاره کرد.

بر اساس تعریف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، چهار بیماری تالاسمی، هموفیلی، دیالیز و ام اس در زمره بیماران خاص قرار می‌گیرند و درمان این بیماری‌ها به‌عنوان درمان‌های صعب‌العلاج به حساب می‌آید و عوارض بیماری تا پایان عمر همراه بیمار می‌ماند.

بیماری‌های سرطان، پیوند کلیه، دیابت، اوتیسم، ای بی را در دسته بیماری‌های صعب‌العلاج دسته‌بندی می‌کنند.

خراسان شمالی دارای ۱۱ بیمارستان و هزار و ۴۴۴ تخت بیمارستانی است و هم اکنون پنج هزار نفر در حوزه سلامت این استان خدمت رسانی می کنند.

در این استان یک میلیون نفری، ۳۶۰ پزشک عمومی و ۲۵۰ پزشک متخصص فعالیت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha