۱۹ نقطه پرحادثه جاده‌ای در خوزستان شناسایی شد

اهواز - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان با بیان اینکه در سطح کشور ۸۸۷ نقطه پرحادثه شناسایی شده گفت: سهم استان از این تعداد ۱۹ نقطه است که تا پایان سال جاری ۹ مورد رفع و مابقی نیز سال آینده برطرف خواهد شد.

به گزارش ایرنا، محمد جولانژاد روز دوشنبه در نشست خبری در سالن جلسات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان با بیان اینکه ۵۰ درصد اعتبار رفع این نقاط از محل طرح مولدسازی است اظهار کرد: تصمیم گیری در خصوص تامین منابع رفع نقاط پرحادثه استان از محل این طرح در کارگروه تخصصی با همین موضوع بررسی و سهم ادارات و دستگاه های اجرایی استان مشخص خواهد شد.

وی با اشاره به احداث ۱۱۱ کیلومتر راه روستایی در سال ۱۴۰۱ در خوزستان گفت: بر اساس برنامه‌ریزی این اداره کل، تا پایان امسال ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی بهسازی خواهد شد.

جولانژاد بابیان اینکه تعداد ۲۲۳ روستای بالای ۲۰ خانوار در خوزستان نیاز به احداث راه روستایی دارند ادامه داد: بهسازی یک‌هزار و ۲۶۰ کیلومتر راه روستایی استان در حال برنامه‌ریزی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان توضیح داد: ۱۴ هزار میلیارد ریال اعتبار از ابتدای سال تاکنون برای طرح‌های استان هزینه شده که یک هزار و ۵۶۰ میلیارد ریال در حوزه راهداری در دست اقدام است.

بهره برداری از ۶ مجتمع خدمات رفاهی در خوزستان

وی با بیان اینکه خوزستان با داشتن ۵۶ مجتمع خدمات رفاهی، رتبه چهارم کشور را به خود اختصاص داده اضافه کرد: سال گذشته ۲ مجتمع در استان به بهره‌برداری رسید و تا پایان امسال نیز برای ۶ مورد دیگر برنامه‌ریزی شده است.

جولانژاد با اشاره به احداث پاسگاه‌های پلیس راه در خوزستان گفت: احداث سه پاسگاه پلیس راه اهواز- سوسنگرد، هندیجان- دیلم و امیدیه - دیلم در خوزستان به مرحله مناقصه رسیده که با مشخص شدن پیمانکار آغاز به کار خواهد کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان با بیان اینکه تعمیر و تکمیل پاسگاه پلیس راه اهواز- خرمشهر نیز با اعتبار بیش از ۳۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال طی هشت ماه انجام شد ادامه داد: امسال ساختمان قرارگاه پلیس راه استان و پاسگاه خرمشهر- اهواز پس از انجام تعمیرات اساسی و تجهیز آن با اعتبار بیش از ۱۰۵ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به تعداد ۱۰۳ دوربین ثبت تخلف و سرعت در راه های خوزستان اظهار کرد: امسال قرارداد نصب ۶۰ دوربین کنترل سرعت و ثبت تخلف منعقد شده که ۳۶ دوربین فعال شد.

جولانژاد افزود: در نتیجه مجموع دوربین‌های محورهای استان به ۱۳۹ عدد رسید و تا پایان سال تعداد ۲۴ مورد دیگر اضافه خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان با بیان اینکه امسال ۶۰ درصد عملیات روکش آسفالت راه‌ها نسبت به سال قبل افزایش داشته تصریح کرد: در مقایسه با سال قبل راه‌های خوزستان در بخش حفاظ کناری جاده ۲۸۷ درصد، روشنایی راه ۷۰ درصد و علایم ترافیکی ۱۰ درصد رشد یافته است.

وی بااشاره به اینکه بیش از ۴۰ هزار علائم غیرقابل بازیافت در محورهای خوزستان نصب شده گفت: از ابتدای سال جاری بیش از ۴۰ هزار علائم غیرقابل بازیافت در محورهای استان نصب شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان ادامه داد: سرقت تابلوها و علائم ترافیکی یکی از مشکلات حوزه راهداری استان است که برای رفع این مشکل و ارتقای ایمنی تردد کاربران جاده ای، نصب علائم از جنس کامپوزیت غیرقابل بازیافت انجام شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha