انوشیروانی: برخلاف صحبت دوستان، وزنه‌برداری توانایی آبروداری در المپیک را دارد!

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون وزنه‌برداری در واکنش به ناامیدی در خصوص مدال‌آوری وزنه‌برداری در المپیک پاریس گفت: برخلاف صحبت دوستان، وزنه‌برداری توانایی آبروداری در المپیک را دارد البته به یک شرط!

سجاد انوشیروانی رئیس فدراسیون وزنه‌برداری در گفت‌وگو با ایرنا به تشریح مسیر المپیکی وزنه‌برداران ملی‌پوش کشورمان پرداخت و تاکید کرد بر خلاف صحبت مسئولان، وزنه‌برداری ایران می‌تواند در المپیک پاریس آبروداری کند.

انوشیروانی با اشاره به شروع اردوهای تیم ملی وزنه‌برداری اظهار داشت: یک ماه بعد از پایان بازی‌های آسیایی هانگژو، اردوهای خود را شروع کردیم و با قدرت به سمت المپیک حرکت می‌کنیم. با این که وزنه‌برداری را در شرایط خوبی تحویل نگرفتیم ولی روند ما روند خوبی است و به المپیک بسیار امیدواریم.

وی با اشاره به دو مسابقه باقی‌مانده تا پایان مسیر کسب سهمیه المپیک پاریس یعنی مسابقات مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۴ و جام جهانی تایلند، گفت: در وهله اول تلاش می‌کنیم در دو مسابقه باقی‌مانده در ازبکستان و تایلند، هر سه سهمیه المپیک در بخش مردان را بگیریم و پازل المپیک را تکمیل کنیم. بعد از آن هم اردوهای فشرده تا المپیک را خواهیم داشت. در حال حاضر اردوهای بسیار باکیفیتی برگزار می‌کنیم.

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری ادامه داد: با این که شرایط کسب مدال در المپیک بسیار سخت است، سهمیه‌ها کاهش پیدا کرده، تعداد انتخابی‌ها و شرایط انتخاب شدن و سهمیه گرفتن خیلی سخت شده اما تمام تلاش‌مان را می‌کنیم و به وزنه‌برداری ایران امیدواریم. ضمن این که باید به کمبودهای وزنه‌برداری هم توجه ویژه شود. این کمبودها نباید به روند کاری ما برای حضور در المپیک آسیب بزند. این کمبودها از گذشته بوده و ما بسیاری از آن‌ها را رفع کرده‌ایم ولی هنوز به قوت خود باقی است و اگر از وزنه‌برداری مدال خوب می‌خواهیم باید به آن خوب توجه کنیم.

انوشیروانی در واکنش به صحبت‌های مطرح شده مبنی بر اینکه امیدی به کسب مدال توسط وزنه‌برداری در المپیک پاریس نیست، گفت: ما تمام تلاش‌مان را می‌کنیم و با آمار ثابت می‌کنیم که روند، روند رو به رشد بوده و داریم گام‌های خوبی برمی‌داریم؛ چه در نتایج، اقدامات اجرایی، بودجه، جذب اسپانسر، وزنه‌برداری بانوان و برگزاری مسابقات و... تا جایی که توانسته‌ایم، مسیر را رو به جلو برده‌ایم ولی برای المپیک باید نگاه، برنامه‌ریزی و حمایت‌ها خیلی خیلی ویژه‌تر شود.

وی افزود: من شنیده‌ام که دوستان می‌گویند امیدی به وزنه‌برداری نیست. برعکس! من مطمئنم اگر تا زمان باقی‌مانده و همین ۲۰۰ و اندی روز باقی‌مانده تا المپیک به وزنه‌برداری، وزنه‌برداران شانس المپیک، کادر فنی، تجهیزات و اردوها توجه ویژه شود، وزنه‌برداری ایران می‌تواند در المپیک پاریس آبروداری کند؛ ما این توانایی را داریم و برای آن تلاش می‌کنیم.

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری درخصوص وزن‌کشی تیم ملی مردان ایران در مسابقات قطر کاپ عنوان کرد: با توجه به شرایطی که بچه‌ها بعد از بازی‌های آسیایی داشتند، تصمیم کادرفنی این بود که بچه‌ها در قطر کاپ فقط وزن‌کشی کنند. چون در مسابقات قبل هم ورزشکاران چند کشور این کار را کرده بودند. به همین دلیل تیم ما در قطرکاپ فقط وزن‌کشی کرد تا حدنصاب سهمیه را داشته باشیم و برنامه داریم تا انشالله در مسابقات بعدی بچه‌ها وزنه بزنند.

گفتنی است تیم ملی مردان ایران در قطر کاپ، مصطفی جوادی، حسین سلطانی، رضا دهدار، رسول معتمدی، مهدی کرمی، علی داودی و آیت شریفی وزن‌کشی کردند، اما وزنه نزدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha