۲۷ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۳۶
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 85325519
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح رصد بازار یلدایی دزفول آغاز شد

۲۷ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۳۶
کد خبر: 85325519
طرح رصد بازار یلدایی دزفول آغاز شد

دزفول – ایرنا - ریس اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول گفت: تشکیل تیم‌های نظارتی به منظور کنترل و جلوگیری از تخلفات احتمالی، افزایش نظارت بر بازار میوه و آجیل شب یلدا آغاز شد.

محمد غلامی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه نظارت بر بازار در آستانه شب یلدا افزایش یافته است، افزود: همه ساله در آستانه شب یلدا برخی از کالاها و خدمات خاص این ایام به دلیل افزایش تقاضا دستخوش نوسان می‌شوند به همین دلیل نظارت بر بازار در ایام منتهی به شب یلدا اهمیت و حساسیت ویژه‌ای دارد.

وی ادامه داد: گشت‌های بازرسی واحدهای صنفی در این طرح بر عرضه کالاهایی از قبیل آجیل و خشکبار، میوه و تره بار و شیرینی به عنوان اولویت نظارت می‌کنند.

ریس اداره صمت دزفول بیان کرد: گشت‌های مشترک صنعت، معدن و تجارت، جهادکشاورزی، تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف از میادین میوه ،شیرینی فروشی‌ها و سایر واحدهای صنفی که از ابتدای آذرماه آغاز شده تا پایان این ماه ادامه دارد و پرونده واحدهای متخلف برای صدور حکم به تعزیرات حکومتی ارسال می‌شود.

غلامی با بیان اینکه همه واحدهای صنفی ملزم به نصب قیمت و نرخنامه کالا هستند، افزود: شهروندان می‌توانند هرگونه تخلف واحدهای صنفی از جمله گرانفروشی، کم فروشی، نصب نکردن قیمت و امتناع از صدور صورتحساب را به شماره ۱۲۴ سامانه پاسخگویی و رسیدگی به شکایات گزارش کنند.

وی افزود: بیش از ۲۳۰ واحد عمده و خرده دزفول از ابتدای آبان ماه تاکنون بازرسی و ۴۰ پرونده تشکیل شده است.

به گزارش ایرنا، شهروندان درصورت مشاهده هرگونه تخلف می‌توانند برای رسیدگی و اقدام لازم قانونی از طریق سامانه ۱۲۴ اداره کل صمت یا ثبت در سامانه اینترنتی ۱۳۵ تعزیرات حکومتی اقدام کنند.

افزون بر ۱۲هزار واحد صنفی در دزفول فعال است.

نزدیک به چند هزار سال است که آخرین شب پاییز یعنی شب یلدا که تاریک ترین و درازترین شب سال است توسط ایرانیان جشن گرفته می‌شود؛ جشن یلدا یکی از اصیل‌ترین و ارزشمندترین آموزه‌های سنتی در باورهای سنتی ایرانیان باستان است که حامل نمایش دقیق و ماندگاری از غنای فرهنگ و آداب و سنن ایرانیان است.

اهمیت و جایگاه این آیین در میان ایرانیان سبب شد که سازمان میراث فرهنگی در ۱۳۸۷ هجری خورشیدی، مراسم شب یلدا را به عنوان یکی از آیین‌های باستانی ایران در تقویم این مرز و بوم به ثبت برساند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha