۲۸ آذر ۱۴۰۲، ۶:۴۵
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85326151
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مولداوی خواستار دریافت سامانه‌های دفاعی مدرن برای مقابله با روسیه شد

تهران- ایرنا- «دورین ریسین» نخست وزیر مولداوی گفت که کشورش برای مقابله با تهدیدهای روسیه به سامانه‌های دفاع ضدهوایی مدرن نیاز دارد.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، ریسین دوشنبه اظهار کرد که مولداوی قصد دارد با کمک ناتو و اتحادیه اروپا برای حفاظت از فرودگاه‌ها و زیرساخت‌های مهم سامانه‌های دفاع هوایی مدرن دریافت کند.

وی به شبکه TV۸ گفت: اگر کرملین بخواهد به ما حمله کند چه کاری می‌توانیم انجام بدهیم؟ بی‌طرفی از مولداوی محافظت نخواهد کرد.

ریسین افزود: کشورهای توسعه‌یافته در زمینه امنیت سرمایه‌گذاری می‌کنند تا شهروندان و کسب‌وکارهایشان احساس امنیت کنند. اگر این کار را نکنند مردم از کشور رفته و سرمایه‌هایشان را با خود می‌برند. این چیزی است که در حال حاضر برای مولداوی اتفاق افتاده است.

«مایا ساندو» رئیس جمهوری مولداوی نیز روسیه را تهدیدی علیه کشورش خواند و گفت که راهبرد امنیتی جدید این کشور «مقابله موثر» با تهدیدها است.

پارلمان مولداوی روز جمعه راهبرد دفاعی این کشور را تصویب و بر تقویت روابط نزدیک‌تر با اتحادیه اروپا، رومانی، آمریکا و ناتو تاکید کرد.

این سند با تاکید بر اینکه «در شرایط ژئوپولیتیک فعلی محدود کردن تهدیدها علیه مولداوی حایز اهمیت است» افزود که این کشور موضع «بی‌طرفی» خود را حفظ کرده و قصد ندارد به عضویت ناتو درآید.

در این سند با اشاره به اینکه روسیه تهدیدی علیه مولداوی است، آمده است: فدراسیون روسیه قصد ندارد در آینده نزدیک اقدامات خصمانه خود را علیه مولداوی متوقف کند.

قانون اساسی مولداوی بر بی‌طرفی این کشور تاکید دارد. بنابراین مولداوی نمی‌تواند به ناتو ملحق شود اما این کشور خواستار عضویت در اتحادیه اروپا شده و بروکسل با آغاز مذاکرات عضویت موافقت کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha