یک‌هزار و ۶۰۶ بازرسی از داروخانه‌های استان مرکزی انجام شد

اراک - ایرنا - معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: یک‌هزار و ۶۰۶ مورد بازرسی در سال جاری از داروخانه‌ها، مراکز و واحدهای عرضه کالاهای سلامت محور استان مرکزی انجام شد.

دکتر «عباس علیمرادیان» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: در بازرسی از این تعداد مراکز، ۱۷ واحد صنفی مهر و موم شد.

وی بیان کرد: این بازدیدها از مراکز عرضه کالاهای سلامت محور از جمله داروخانه‌ها، واحدهای تولید و بسته‌بندی مواد غذایی، آشامیدنی، عطاری‌ها، مراکز عرضه لوازم آرایشی و بهداشتی، فروشگاه‌های تجهیزات پزشکی و باشگاه‌های بدن‌سازی انجام شد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: آمار تفکیکی بازرسی‌ها توسط کارشناسان غذا و دارو مجموعه سلامت استان مرکزی شامل ۶۵۰ مورد بازرسی از داروخانه‌ها، ۱۶۰ مورد بازرسی از عطاری‌ها، ۶۱ مورد بازرسی از باشگاه‌های ورزشی، ۵۶۵ بازرسی از واحدهای تولیدی موادغذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی و ۱۷۰ مورد بازرسی از مراکز عرضه لوازم آرایشی و بهداشتی است.

دکتر علیمرادیان با بیان اینکه در بازرسی‌های انجام شده، ۱۶ عطاری و یک داروخانه مهر و موم شد، بیان کرد: ارزش داروهای مخدر کشف شده بیش از یک میلیارد ریال برآورد می‌شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک اضافه کرد: مردم می‌توانند شکایات خود را به صورت همه روزه از ساعت ۸ تا ۱۵ با شماره تلفن ۱۹۰ و در ساعات عصر با شماره تلفن همراه ۰۹۱۸۸۹۳۹۳۹۵ با کارشناسان دارویی در میان بگذارند.

۱۲۹ داروخانه خصوصی، ۱۲ داروخانه دولتی و ۲ داروخانه تامین اجتماعی در استان مرکزی فعالیت می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha