۲۸ آذر ۱۴۰۲، ۹:۴۲
کد خبر: 85326226
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیشنهاد کمک‌ تایوان به چین در پی زمین‌لرزه

۲۸ آذر ۱۴۰۲، ۹:۴۲
کد خبر: 85326226
پیشنهاد کمک‌ تایوان به چین در پی زمین‌لرزه

تهران- ایرنا- به دنبال یک زمین لرزه بزرگ در شمال شرقی چین، تایوان با بازماندگان این حادثه ابراز همدردی و پیشنهاد ارائه کمک‌ها به چینی‌ها را مطرح کرد.

به گزارش ایرنا، تسای اینگ- ون رئیس دولت تایوان امروز سه‌شنبه در حساب ایکس خود «با آنهایی که عزیزان خود را در زمین لرزه» فلات چینگهای- تبت در شمال شرقی چین از دست دادند، ابراز همدردی کرد. زمین لرزه اخیر در این منطقه بیش از ۱۰۰ کشته بر جای گذاشته است.

صبح امروز زلزله ۶.۲ ریشتری استان‌های گانسو و کینگای چین را لرزاند. آخرین آمار از تلفات این زمین‌لرزه  ۱۱۶ کشته و حدود ۵۰۰ مجروح اعلام شده است.

وی در این پیام به دو زبان انگلیسی و چینی افزود: دعا می‌کنیم که همه آسیب‌دیدگان کمک‌های مورد نیاز خود را دریافت کنند و امیدواریم که هر چه زودتر بهبودی حاصل شود. تایوان آماده ارائه کمک در تلاش برای مقابله با بلایای طبیعی است.

تنش‌ها بین پکن و تایپه در چهار سال اخیر به شدت افزایش یافته است. چین در مورد فعالیت‌های نظامی آمریکا در تایوان و دریای چین جنوبی نگرانی‌هایی دارد.

تسای پس از فجایعی از جمله زلزله سال گذشته در استان سیچوان نیز با چین ابراز همدردی کرده بود.

تایوان که خود مستعد زلزله است، در سال ۲۰۰۸ هنگامی که زمین لرزه‌ای بزرگ همان منطقه سیچوان را لرزاند و تقریباً ۷۰ هزار نفر کشته شدند و خسارات قابل توجهی برجای گذاشت، یک تیم امدادی را به چین اعزام کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha