۲۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۳۴
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85326546
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کانون تخصصی دامپزشکی ایلام برای اولین بار در کشور راه‌اندازی شد

ایلام - ایرنا - جانشین فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام گفت: بیست و سومین قشر تخصصی بسیج با افتتاح کانون تخصصی بسیج دامپزشکی برای اولین بار در کشور به همت دامپزشکی و بسیج کشاورزی این استان راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار "قدرت‌اله کریمیان" روز سه شنبه در آیین افتتاح اولین کانون تخصصی بسیج دامپزشکی کشور در استان ایلام، اظهار کرد: رضایتمندی مردم در همه مسائل و موضوعات بایستی اهمیت زیادی برای مسئولان داشته باشد.

وی افزود: تامین امنیت غذایی سالم و بهداشتی به عنوان یکی از مهم‌ترین اولویت های بسیج جامعه کشاورزی و دستگاه های مرتبط با امنیت غذایی، از اهمیت زیادی برای جامعه برخوردار است.

سردار کریمیان با بیان اینکه ضریب امنیت غذایی در کشور باید افزایش یابد، ادامه داد: بسیج جامعه کشاورزی با ادارات و بهره برداران حوزه کشاورزی همراه است و با مشارکت نهادهای خدمات رسان، تلاش خواهد کرد که وضعیت موجود امنیت غذایی مطلوب و سطح آن ارتقاء یابد.

جانشین فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام تاکید کرد: راه اندازی کانون تخصصی قشر دامپزشکی بدون شک در افزایش تولید محصولات پروتئینی، خودکفایی گوشت قرمز و سفید و تامین امنیت غذایی در استان نقش موثری ایفا خواهد کرد.

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام نیز در این مراسم، اظهار کرد: بهداشت و سلامت دام و ایجاد اقتصاد پایدار دامپروری در گرو تامین سلامت و بهداشت دام، کاهش و کنترل بیماری های مشترک انسان و دام است.

دکتر یونس احمدی افزود: این کانون پس از رایزنی های دامپزشکی با سپاه و بسیج استان و احصای نقاط قوت و ضعف در حوزه دامپزشکی شکل گرفت که در قالب این تشکل، استقلال و تجمیع ارائه خدمات برای جامعه هدف (دامداران) انجام بگیرد.

کانون تخصصی دامپزشکی ایلام برای اولین بار در کشور راه‌اندازی شد

وی یادآور شد: این کانون در واقع یک جایگاه تخصصی و ساختار قدرتمند کارشناسی است که با استفاده از روابط بین بخشی دامپزشکی با سپاه و بسیج و دیگر ادارات مرتبط به جامعه هدف و عموم مردم خدمات رسانی می کند.

احمدی یادآور شد: این کانون تخصصی، با حضور گروه های واکسیناسیون و مبارزه با بیماری‌ها در بخش های دولتی و خصوصی با هدف گسترش مایه‌کوبی در میان احشام و طیور و انجام فعالیت‌های پژوهشی کار خود را از امروز آغاز کرده است.

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام ادامه داد: در این کانون تخصصی، پنج کمیته و کارگروه برای انجام رزمایش های دامپزشکی یا تحقیقاتی و ترویجی شامل کمیته های سلامت، توسعه، اداری، فرهنگی و اجتماعی تشکیل خواهد شد.

مسئول بسیج جامعه کشاورزی استان ایلام نیز در این آیین گفت: استان دارای ۲۲ قشر بسیج تخصصی بود که با ایجاد این کانون بیست و سومین قشر تخصصی ایلام نیز تشکیل شد.

سرهنگ "رحیم طهماسبی" ادامه داد: در این کانون تخصصی ۶۵ تیم با استعداد ۳۰۰ نفر دامپزشک با حضور در میان دامداران روستایی و عشایری با اولویت مناطق محروم به جامعه هدف خدمات رسانی می کنند.

وی افزود: برای اولین بار کلینیک سیار با کمک سپاه استان با اسم دامبولانس به خدمت گرفته شده است.

طهماسبی خاطرنشان کرد: در این دامبولانس، تجهیزات و امکانات لازم برای کمک به احشام مناطق سخت گذر و دورافتاده تعبیه شده است.

به گزارش ایرنا، در پایان این آیین، رزمایش دامپزشکی برای مایه کوبی احشام در مناطق روستایی و عشایری استان آغاز شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha