رئیس‌جمهور پیشین ایرلند: حمایت بایدن از اسرائیل باعث انزوای فزاینده آمریکا شده است

تهران - ایرنا - «مری رابینسون» اولین رئیس‌جمهور زن ایرلند و کمیسر پیشین عالی حقوق بشر سازمان ملل گفت که «جو بایدن» با حمایت از اسرائیل سبب انزوای فزاینده آمریکا و کاهش احترام به خود شده است.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از روزنامه آیریش‌تایمز، رابینسون افزود:«حمایت رئیس جمهور بایدن از بمباران بی رویه غزه توسط اسرائیل باعث کاهش احترام به وی در سراسر جهان شده و متحدانی مانند استرالیا، کانادا، هند، ژاپن و لهستان با تغییر رای خود در مجمع عمومی سازمان ملل از آتش بس فوری بشردوستانه حمایت می کنند».

وی اضافه کرد: «شورای امنیت سازمان ملل قرار بود دیروز(دوشنبه) بار دیگر در مورد قطعنامه‌ای برای افزایش و نظارت بر کمک‌های بشردوستانه فوری درغزه رای‌گیری کند که به امروز موکول شده است و آمریکا در صورت وتوی مجدد آن خود را منزوی تر می کند».

رابینسون در واکنش به این اقدام شوری امنیت توضیح داد: «حتی در صورت تصویب این قطعنامه باز هم اقدام کافی صورت نگرفته است».

وی سپس ادامه داد: «قطعنامه ۲۷۱۲ شورای امنیت سازمان ملل متحد که ماه گذشته مورد توافق قرار گرفت، به طور کامل اجرا نشده است، زیرا براساس این قطعنامه قرار بود از جان غیرنظامیان محافظت شود، همه اسرا آزاد شوند و کمک های بشردوستانه به سرعت در دسترس قرار گیرد».

رابینسون تاکید کرد: تنها یک آتش‌بس امکان انجام تمامی این موارد را فراهم می کند.

کمیسر پیشین عالی حقوق بشر سازمان ملل افزود: تنها عاملی که سبب آزادی اسرای اسرائیلی شد، مذاکره بود. درحالیکه اقدام نظامی اسرائیل باعث کشته شدن اسرا و همچنین هزاران غیرنظامی فلسطینی شده است.

این مقام اسبق ایرلند در پایان یادآور شد: «نابودی غزه امنیت اسرائیل را کاهش داده و حمایت مستمر بایدن از اقدامات اسرائیل امنیت جهان را هم کم خواهد کرد. اکنون زمان توقف کشتار فرا رسیده است».

مری ترس وینفرد رابینسون هم‌اکنون به عنوان رئیس دانشگاه دوبلین فعالیت می‌کند. وی بین سال‌های ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۷ به عنوان هفتمین رئیس‌جمهور و اولین رئیس‌جمهور زن در ایرلند بر سر قدرت بود. او دو ماه پیش از این که مدت مسئولیت خود را در دفتر ریاست جمهوری به پایان برساند از مقام خود استعفا داد تا از آن پس بین سال‌های ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۲ کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل باشد.
حملات رژیم صهیونیستی به غزه ، تاکنون بیش از 20هزار کشته برجای گذاشته است که اکثر آنان زنان و کودکان بوده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha