۲۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۱۰
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85326706
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فدراسیون پزشکی ورزشی بیش از سه میلیون ورزشکار سازمان یافته دارد

زنجان - ایرنا - رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی گفت: هم اکنون سه میلیون و ۲۰۰ هزار ورزشکار در سطح کشور سازمان یافته اند که این تعداد نسبت به سال گذشته حدود ۲۵۰ هزار نفر افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا غلامرضا نوروزی روز سه شنبه در مجمع انتخابات هیات پزشکی ورزشی استان زنجان بر لزوم همکاری هیات های ورزشی با هیات های پزشکی ورزشی تاکید کرد و افزود: هر چه خدمات فدراسیون افزایش یابد ورزشکاران نیز بیشتر برای عضویت در آن تشویق می شوند.

وی با بیان اینکه مبلغ بیمه ورزشی در طی یکسال رقم ناچیز ۷۰۰ هزار ریال است، اظهار داشت: این در حالی است که اگر فردی بخواهد تحت پوشش بیمه پایه قرار بگیرد حداقل باید در ماه یک میلیون ریال پرداخت کند.

این مسوول با بیان اینکه پوشش بیمه تکمیلی نیز در ماه هزینه های خاص خود را دارد، ادامه داد: در مجموع مبلغ بیمه پایه و تکمیلی، رقم بالایی را در سال نیاز دارد.

وی با بیان اینکه هم اکنون برای یک ورزشکار با پوشش بیمه ای ورزشی ۷۰۰ هزار ریالی تا سقف ۷۰۰ میلیون ریال خدمات مورد نیاز ناشی از آسیب دیدگی ورزشی پرداخت می شود، گفت: فدراسیون پزشکی ورزشی خالصانه در حال خدمت رسانی به جامعه ورزش بوده و این مهم در سال های اخیر نمود بیشتری یافته است.

نوروزی یکی از اقدامات این فدراسیون را ارائه خدمات به ورزشکاران ضایعه نخاعی عنوان کرد و افزود: با کارهای انجام گرفته میزان مبالغ کمک ها به گروه های هدف در ماه از ۱۵ میلیون ریال به ۵۰ میلیون ریال افزایش یافته است و این رقم به تدریج افزایش خواهد یافت.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی همچنین عملکرد هیات ورزشی در مدت ۸.۵ سال گذشته را بسیار خوب عنوان کرد و گفت: این هیات به دلیل فعالیت های شاخص همواره در رتبه اول تا سوم قرار داشته است.

وی رویکرد جدی این فدراسیون را توجه به هیات های شهرستانی عنوان کرد و اظهار داشت: این موضوع با حضور در استان های مختلف مورد توجه قرار گرفته است به طوریکه مسائل و مشکلات مورد بررسی قرار می گیرد تا فعالیت ها ارتقا یابد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان نیز ادامه داد: پایش و حضور مستمر در باشگاه های ورزشی از ضروریات و راهگشای بسیاری از مشکلات به ویژه بحث کنترل مکمل های غیرمجاز ورزشی است.

جواد بازرگان با بیان اینکه امروز ارزیابی استان ها بر اساس تعداد ورزشکاران سازمان یافته صورت می گیرد افزود: باید با انتشار و اطلاع رسانی خدمات پزشکی و بیمه ورزشی مردم را به این سو سوق داد چرا که بسیاری در این مورد آگاهی ندارند.

وی همچنین در مورد مکمل ها و داروی های نیروزا نیز گفت: همان طور که ممنوعیت مکمل های غیرمجاز اعلام می شود باید مکمل های مجاز نیز به ورزشکاران شناسانده شود.

بازرگان خاطرنشان کرد: این کار با توجه به تحقیقات انجام شده در فدراسیون پزشکی ورزشی می تواند در قالب جلسات با باشگاهداران و ورزشکاران و یا با برگزاری همایش ها، سمینارها و یا در سایت ها و کانال های معتبر انجام گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha