اتصال صد درصدی سازمان برنامه و بودجه به پنجره خدمات هوشمند دولت

تهران- ایرنا- رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت فضای مجازی سازمان برنامه و بودجه کشور از اتصال صد درصدی این سازمان به پنجره ملی خدمات هوشمند دولت خبر داد.

به گزارش ایرنا از سازمان برنامه و بودجه، افشین خدامرادی اظهار کرد: سازمان برنامه و بودجه از آبان سال ۱۴۰۱ به تکلیف قانونی خود در زمینه اتصال به پنجره ملی خدمات، با اتصال سامانه جامع تشخیص صلاحیت عوامل نظام فنی و اجرایی (ساجات) عمل کرده است.

وی افزود: از زمان اتصال این سازمان به پنجره خدمات دولت، سازمان برنامه و بودجه بیش از ۲۷۰۰۰ تقاضا از سوی مشاوران و پیمانکاران کشور دریافت و با استعلامات برخط (وب سرویس) از سایر دستگاه‌های اجرایی به صورت هوشمند در سامانه ساجات مورد بررسی قرار گرفته و در صورت رعایت الزامات منجر به صدور گواهی صلاحیت شده است.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت فضای مجازی سازمان برنامه و بودجه گفت: بیشتر خدمات این سازمان از نوع خدمات به سایر دستگاه‌های اجرایی دولتی (G۲G) )بوده و یا خدماتی از نوع G۲B (خدمات به کسب و کارها) یا G۲C (خدمات به عموم مردم) هستند که اطلاع‌رسانی عمومی بوده و نیاز به احراز هویت ندارند و از این رو مشمول اتصال به پنجره ملی خدمات دولت نیستند.

وی تصریح کرد: سازمان برنامه و بودجه کشور مطالعات و طرح‌ها در خصوص بهبود و هوشمندسازی خدمات سازمان بویژه در زمینه شفافیت عملکرد نظام یکپارچه مدیریت مالی دولت، بودجه‌ریزی هوشمند، نظارت جامع بر برنامه و بودجه کشور را در دست اقدام دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha