هرمزگان قهرمان مسابقات لیگ هفت سنگ بانوان شد

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی، گفت: لیگ هفت سنگ بانوان با قهرمانی استان هرمزگان به پایان رسید.

علیرضا پسندیده روز چهارشنبه در گفت‌و گو با خبرنگار ایرنا به رقابت لیگ هفت سنگ بانوان کشور اشاره کرد و اظهار داشت: این رقابت‌ها با حضور ۱۲ استان به مدت سه روز (۲۷ تا ۲۹ آذرماه) در استان لرستان برگزار شد. در این رقابت‌ها هرمزگان، مازندران و خراسان رضوی به ترتیب جایگاه‌های اول تا سوم را بدست آوردند.

وی ادامه داد: در این مسابقات، ۱۲۰ ورزشکار حضور داشتند که قرار است که در آینده‌ای نزدیک با اجرای لیگ دسته‌ ۲ و ۳ نیز به توسعه این ورزش نیز کمک کنیم. به طور قطع برگزاری و تداوم این رقابت‌ها می‌تواند برخی میزبانی فرا منطقه‌ای را برای کشورمان به ارمغان بیاورد.

رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی به نخستین دوره مسابقات بین المللی جام سردار قلعه کریمان نیز اشاره کرد و گفت: رقابت‌های بین المللی قلعه قوس به مدت ۲ روز (دوم و سوم دی ماه) میزبانی هیئت استان کرمان برگزار خواهد شد. در حال حاضر نمایندگان ۱۴ ملیت آسیایی و اروپایی آمادگی خود را جهت حضور در این رویداد فرهنگی ورزشی را داشته‌اند.

وی ادامه داد: ماهیت استراتژیک این بازی به گونه‌ای است که تمام توجه بازیکنان را جلب کرده و فاکتورهای تمرکز، هوش، تحلیل وضعیت و حس مقابله با تهدیدها را در افراد بهبود می‌بخشد.

پسندیده همچنین به وبینار کنفدراسیون جهانی ورزش چوب کشی نیز اشاره کرد و افزود: این وبینار فردا (پنجشنبه) با حضور نمایندگان این ورزش برگزار خواهد شد که قرار است در آن نحوه میزبانی، زمان و پیشنهادات موجود این رشته بررسی شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha