۲۹ آذر ۱۴۰۲، ۱۹:۰۰
کد خبرنگار: 987
کد خبر: 85328397
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار اصفهان: اراده ایران و نیجر بر گسترش روابط است

اصفهان - ایرنا - استاندار اصفهان با تاکید بر گسترش روابط بین ایران و نیجر گفت: جمهوری اسلامی نشان داده با کشورهایی که دوستی می‌کند در همه شرایط از جمله شرایط سخت، دوستی خود را ادامه می‌دهد.

به گزارش ایرنا، اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان، روز چهارشنبه در دیدار با وزیر مسکن کشور نیجر، گفت: اراده کشور برادر، نیجر این است که تعاملات و ارتباطات مؤثری با جمهوری اسلامی ایران داشته باشد.
وی ادامه داد: قریب به ۵۰ سال از روابط ایران با کشور نیجر می‌گذرد اما سطح روابط و تعاملات به نحو مطلوبی نیست، اما تعاملات جدید روزهای امیدبخشی را گواهی می‌دهد.
استاندار اصفهان بیان کرد: امروز قاره آفریقا بعنوان یکی از مقاصد راهبردی جمهوری اسلامی شناخته می‌شود.
مرتضوی متذکر شد: سفرهای اخیر ریاست جمهوری و وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به کشورهای آفریقایی از همین بابت است.
وی یادآور شد: در ۴۵ سال گذشته که کشور ما مورد تحریم بود، تلاش شد تا تحریم‌ها به فرصتی برای پیشرفت تبدیل شوند.
استاندار اصفهان افزود: امروز شرایطی بوجود آمده که در حوزه‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، اقتصاد دانش‌بنیان، بهداشت و درمان، فرهنگی و ... فرصت‌های فوق‌العاده‌ای برای ایران اسلامی فراهم شود.
وی اظهار کرد: در سال های اخیر ایران اسلامی در حوزه فناوری‌های نوین پیشرفت‌های چشمگیری داشته است و بسیاری از زیرساخت‌های این حوزه در استان اصفهان وجود دارد.
وی ادامه داد: دستاوردهای شرکت‌های دانش بنیان مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با شرکت‌های به نام اروپایی برابری می‌کند، این موارد نتایج تحریم‌هایی بود که در ۴۵ سال گذشته بر ایران اسلامی روا داشتند.
مرتضوی عنوان کرد: قطعا به‌عنوان یکی از استان‌های پیشرو در حوزه علمی و اقتصادی کشور، همه بضاعت خود را در راستای پشتیبانی از سیاست‌های ریاست جمهوری اعمال خواهیم کرد و حمایت می‌کنیم تا توسعه روابط با کشور نیجر اتفاق بیفتد.
وی عنوان کرد: ایران اسلامی در برخورد با کشورهای دوست و برادر اصولی تعریف و بر آن متعهد و همین مورد وجه تمایز جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورها است.
استاندار اصفهان گفت: ما به دنبال روابط دوجانبه هستیم تا در مسیر این روابط کشورها بتوانند مسائل و مشکلات خود را حل کنند.

نیجر، به‌دنبال گسترش روابط و تعاملات با ایران اسلامی

«سالیسو ساهیرو آدامو» وزیر مسکن و شهرسازی کشور نیجر نیز در این گفت‌وگو، بیان کرد: ایران بسیار قابل احترام است و مشخص است و مردمی بسیار کوشا و جدی دارد.
وی ادامه داد: به‌رغم تحریم‌هایی که همواره علیه ایران اعمال می‌شود متوجه شده‌ام که ایران بسیار پرتلاش و کوشا است زیرا ما نیز در تحریم‌هایی به سر می‌بریم و باید در حوزه‌های مختلف از ایران الگو بگیریم.
وزیر کشور نیجر، گفت: هدف اصلی حضور من در ایران و اصفهان، دوستی و برقراری روابط است البته درصدد هستیم تا عمق روابط و ارتباطات در حوزه‌های مختلف با ایران مستحکم تر شود، در این راستا از کارخانجاتی بازدید کردم که از لحاظ زیرساختی قابل تحسین هستند.
وی ادامه داد: دوم دی ماه نخست وزیر کشور نیجر با هیأت همراه وارد ایران می‌شوند و امیدوارم باب تعاملات بیشتر با ایران و اصفهان گشوده شود.
وزیر مسکن و شهرسازی کشور نیجر خاطرنشان کرد: از ۲۶ ژوئیه تغییراتی در کشور ما رخ داد پیش از آن ما همیشه در برقراری ارتباط با ایران محدود بودیم اما امیدواریم با اتفاقی که در کشور من افتاده است مقامات ۲ کشور بیش از پیش با یکدیگر دیدار و تعامل داشته باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha