۳۰ آذر ۱۴۰۲، ۸:۴۵
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85328671
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

عفو بین‌الملل خواستار آزادی فلسطینیان بازداشتی در غزه شد

تهران- ایرنا- سازمان عفو بین الملل ضمن درخواست آزادی فلسطینیان بازداشت شده در غزه، خواستار تحقیقات درباره شهادت برخی از بازداشت شدگان شد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از النشره، سازمان عفو بین الملل اعلام کرد که رژیم صهیونیستی باید همه فلسطینیانی را که در غزه بازداشت کرده، آزاد کند و درباره شهادت، ناپدید شدن‌های جمعی و رفتار غیرانسانی که با آنها انجام می‌شود، توضیحاتی ارائه کند.

«هبه مرایف» رئیس منطقه ای سازمان عفو بین الملل تاکید کرد: همه افرادی که بازداشت شده اند، باید آزاد شوند و تحقیق مستقلی درباره اقدامات انجام شده علیه فلسطینیان در غزه به عمل آید.

وی بازداشت غیرنظامیان را جنایت جنگی دانست.

پیش از این روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» نوشت که تعدادی از فلسطینی‌های ساکن نوار غزه که در طول جنگ رژیم اسرائیل علیه غزه توسط ارتش این رژیم بازداشت شده و در بازداشتگاه «سدیه تیمان» در نزدیکی شهر «بئر السبع» نگهداری می شدند، به دلیل شرایط نامناسب و سخت بازداشتگاه، جان خود را از دست دادند.

پیش از این «ایتامار بن گویر» وزیر تندروی امنیت داخلی رژیم صهیونیستی دستور اعمال محدودیت های شدیدی را علیه اسیران فلسطینی در زندان ها و بازداشتگاه ها صادر کرده بود.

«هرتزی هالوی» رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی هم چند روز قبل اعلام کرد که نظامیان این رژیم از آغاز جنگ در غزه ، نزدیک به یک‌هزار فلسطینی را در این منطقه بازداشت کرده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha