تجربیات هنرمندان به شیوه استاد شاگردی به علاقمندان منتقل می شود

تهران - ایرنا -رییس پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاد دانشگاهی یکی از برنامه های اصلی این مجموعه را برپایی میزهای تخصصی با هدف انتقال تجربیات اساتید هنرمند به جوانان علاقمند به شیوه استادشاگردی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، همزمان با فرارسیدن شب یلدا پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی شامگاه چهارشنبه شب میزبان گردهمایی جمعی از هنرمندان طراز اول و پیشکسوت کشور در رشته‌های مختلف عرصه هنر بود.

آئینی که با هدف تکریم هنرمندان پیشکسوت، استفاده از ظرفیت‌های تخصصی هنرمندان در توسعه هرچه بیشتر صنایع فرهنگی، آشنایی هنرمندان با ظرفیت‌های زیست بوم فناوری و اقتصاد دانش بنیان کشور به ویژه حوزه فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد.

تجربیات هنرمندان به شیوه استاد شاگردی به علاقمندان منتقل می شود

اما در حاشیه این آئین و با حضور حسن مسلمی نائینی رییس جهاد دانشگاهی یک تفاهمنامه همکاری بین محمدحسین ایمانی خوشخو رییس پارک علم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی و عباس عظیمی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت و داریوش ارجمند عضو هیئت مدیره این موسسه به امضاء رسید.

تجربیات هنرمندان به شیوه استاد شاگردی به علاقمندان منتقل می شود

موسسه هنرمندان پیشکسوت در سال ۱۳۹۱ با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی در زیر مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شده است.

اعضای این موسسه هنرمندان رشته‌های گوناگون در حوزه های ادبیات، هنرهای زیبا و هنرهای سنتی بالای ۶۰ سال و دارای گواهینامه درجه یک هنری از شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور هستند.

تفاهمنامه ای که به گفته رییس پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاد دانشگاهی قرار است همکاری هرچه بیشتر هنرمندان را با این پارک بدنبال داشته باشد.

محمدحسین ایمانی خوشخو در گفت و گو با ایرنا در این خصوص اظهارکرد:از انجا که پارک علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی جهاد دانشگاهی حلقه ارتباطی است بین جامعه هنر و مردم امشب فرصتی شد در جمع پیشکسوتان هنرمند تفاهمنامه ای بین پارک و موسسه هنرمندان پیشکسوت امضا شود.

وی مفاد اصلی این تفاهمنامه را استفاده هرچه بیشتر از تجربیات هنرمندان در تربیت جوانان علاقمند به حوزه هنر البته به شیوه استاد شاگردی و نه رسمی و کلاسیک عنوان کرد.

رییس پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاد دانشگاهی در توضیح بیشتری در خصوص این تفاهمنامه همکاری افزود: یکی از برنامه های اصلی ما تعریف میزهای تخصصی با هدف انتقال تجربیات اساتید هنرمند با برگزاری دوره های مختلف به جوانان علاقمند است.

تجربیات هنرمندان به شیوه استاد شاگردی به علاقمندان منتقل می شود

ایمانی خوشخو همچنین ضبط برنامه های مستند از هنرمندان عرصه های مختلف از جمله بازیگری را در قالب یک مجموعه آموزشی را از دیگر برنامه های پیش رو پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی در همکاری با موسسه هنرمندان پیشکسوت عنوان کرد و افزود:هدف از این برنامه انتقال تجربیات هنرمندان به جوانان علاقمند عرصه هنر ساکن در مناطق مختلف کشور و نسل های آینده است.

رییس پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاد دانشگاهی معتقد است کشورمان ایران در حوزه صنایع نرم و خلاق در دنیا دارای مزیت های ویژه ای است و وجود اساتید هنرمند در عرصه های گوناگون هنری به عنوان یک گنجینه، همه گویای آینده ای درخشان برای فعالان حوزه صنایع نرم و خلاق است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha