۳۰ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۲۶
کد خبر: 85329144
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

طوفان سهمگین در انگلیس سیستم حمل‌ و نقل را مختل کرد

لندن- ایرنا- وزش شدید باد و طوفان سهمگین «پیا» در انگلیس، صدها پرواز ورودی و خروجی این کشور را لغو و حرکت قطارها و کشتی‌ها را نیز متوقف کرد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، شرکت هواپیمایی انگلیس (بریتیش ایروز) به عنوان نهمین شرکت هوایی بزرگ جهان اعلام کرد که تمام پروازهای داخلی و اروپایی خود را به دلیل شرایط نامساعد آب‌ و هوایی لغو کرده است.

این شرکت هواپیمایی در بیانیه‌ای نوشت: «ما در نتیجه محدودیت ها در سامانه کنترل ترافیک هوایی که به دلیل طوفان «پیا» بوجود آمده است، مجبور شدیم تا برنامه پروازی خود را اصلاح کنیم.»

این در حالیست که تصاویر منتشر شده در فضای مجازی نشان می‌دهد که هزاران مسافری که در آستانه تعطیلات کریسمس قصد مسافرت داشتند، در فرودگاه‌ها سرگردان شده‌اند.

طوفان «پیا» همچنین حرکت قطارها را در انگلیس مختل کرده است. خطوط ریلی «اسکات‌ریل» در شمال انگلیس اعلام کرد که تردد قطار در بعضی از مسیرها به حالت تعلیق درآمده و بیشتر سرویس‌ها نیز با تاخیر طولانی مواجه است.

شرکت «ترانس پنین» هم با صدور بیانیه‌ای به مسافران توصیه کرده که از تردد با قطار خودداری کنند.

بر اساس گزارش پایگاه ردیابی کشتی دایرکت فریز (Direct Ferries)، حرکت تمام کشتی ها از مبدا بریتانیا و به مقصد آن نیز به حالت تعلیق درآمده است.

گزارش‌ها حاکیست که وزش شدید باد باعث قطعی برق نیز شده است. شرکت برق شمال انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد: شبکه ما تحت تاثیر طوفان پیا قرار گرفته و مهندسان ما در تلاش هستند تا مشکل قطعی برق را رفع کنند.

اداره هواشناسی انگلیس برای بیشتر مناطق این کشور هشدار زرد آب‌ و هوایی صادر کرده است.

به گفته این اداره، وزش باد ممکن است به بیش از ۸۰ مایل در ساعت برسد که می تواند به ساختمان ها و درختان آسیب برساند.

انگلیس از جمله کشورهایی است که به دلیل وقوع طوفان‌های فصلی دریایی، دائماً با بارش شدید باران و سیل‌های مخرب مواجه می‌شود.

دولت و دستگاه‌های ذی‌ربط در انگلیس اگرچه به دلیل اتخاذ تدابیر جدی برای مقابله با این سوانح طبیعی، به میزان قابل‌توجهی تلفات انسانی را کاهش داده‌اند، اما باز هم قادر به مقابله با تمامی ابعاد مخرب این سوانح نیستند.

در زمستان سال ۲۰۱۶ میلادی بارندگی‌های سیل‌آسا ناشی از طوفان‌های فصلی، سبب طغیان رودخانه‌ها و جاری شدن سیل‌های ویرانگر در شمال و شمال غرب انگلیس شد.

در جریان طوفان‌های همان سال که میلیاردها پوند خسارت به بار آورد، سیل به شهرهای بزرگ رسید و بخش‌هایی از شهرهای منچستر و یورک و مرکز شهر لیدز را در بر گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha