ره‌آورد سفر استانی رئیسی؛ ظرفیت شبکه برق گلستان ۲۵ درصد افزایش یافت

گرگان- ایرنا- مدیرعامل برق منطقه ای مازندران و گلستان گفت: در ۲ سال گذشته با کارهای زیرساختی دولت سیزدهم ۲۵ درصد به ظرفیت شبکه فوق توزیع انتقال برق این دو استان افزوده شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، کوروش موسوی تاکامی روز پنجشنبه در آیین آغاز ساخت فاز بخار نیروگاه سیکل ترکیبی گلستان بیان کرد: در دولت سیزدهم ۴۰۰ کیلومتر به خطوط فوق توزیع و انتقال در گلستان اضافه شد.

وی با بیان این که خط انتقال آزادشهر - ترکمنستان و آسیای مرکزی یکی از این خطوط انتقال مهم است، افزود: تلاش می‌کنیم این خط انتقال از مسیر ترکمنستان به جمهوری آذربایجان و اوراسیا وصل شود.

مدیرعامل برق منطقه مازندران و گلستان اظهار کرد: ایران با توجه به ظرفیت‌های موجود باید به قطب تولید برق در غرب آسیا تبدیل شود.

این مقام مسوول گفت: طرح فاز بخار نیروگاه سیکل ترکیبی گلستان که با سرمایه‌گذاری بیش از ۴۰۰ میلیون یورویی و همکاری بنیاد مستضعفان انجام خواهد شد نقش ممتازی در افزایش تولید برق گلستان و مازندران خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، رییس جمهور در دور دوم سفر خود به گلستان در بدو ورود از سوی آیت‌الله سیدکاظم نور مفیدی نماینده ولی فقیه در استان، علی‌محمد زنگانه استاندار، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسوولان استانی مورد استقبال قرار گرفت.

افتتاح لایروبی آبراه دریای خزر به خلیج گرگان، افتتاح طرح ملی فیبررسانی به خانه‌ها، کسب و کارها و مدارس همه شهرها، افتتاح متمرکز پروژه‌های آب، برق و فاضلاب از جمله بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب گنبدکاووس پس از ۳۰ سال، بهره‌برداری از سه هزار و ۶۷۵ واحد مسکن شهری و روستایی، واگذاری یک‌هزار و ۵۰۰ قطعه زمین به روستاییان، صدور هفت هزار جلد سند مالکیت از جمله برنامه‌های دومین سفر استانی رییس جمهور در گلستان است.

آغاز به‌ کار رسمی منطقه آزاد «اینچه‌برون»، شروع مجدد عملیات اجرایی پتروشیمی گلستان پس از ۱۸ سال، بهره‌برداری از طرح زهکشی در ۲ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی حوزه قره‌سو و افتتاح متمرکز طرح‌های حوزه حمل و نقل و توسعه راه‌ها از دیگر برنامه‌های سفر ۲ روزه آیت الله رییسی در گلستان است.

شماری از وزیران و معاونان رییس جمهور، آیت الله رییسی را در این سفر همراهی می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha