رایزنی وزرای دفاع اوکراین و پرتغال درخصوص آموزش اوکراینی‌ها برای عملیات پشتیبانی از اف-۱۶

تهران- ایرنا- وزارت دفاع اوکراین در بیانیه‌ای اعلام کرد که رستم اومروف وزیر دفاع این کشور در تماس تلفنی با هلنا کریراس همتای پرتغالی خود در خصوص آموزش پرسنل فنی و مهندسی اوکراینی برای عملیات پشتیبانی از جنگنده‌های اف-۱۶ گفت وگو و رایزنی کرده است.

به گزارش بامداد جمعه ایرنا به نقل از تارنمای خبری بی‌ان‌ان، در بیانیه وزارت دفاع اوکراین آمده است: تمرکز اصلی این گفت وگو حول تقویت قابلیت‌های دفاعی اوکراین، به‌ویژه در مورد عملیات پشتیبانی و نگهداری از جنگنده‌های اف-۱۶ بود.

این بیانیه می‌افزاید: در این گفت وگوی تلفنی، اومروف از کمک‌های مستمر لیسبون به کی‌یف قدردانی کرده و از شرکت‌های پرتغالی برای سرمایه‌گذاری در صنایع دفاعی اوکراین دعوت کرده است.

به نوشته تارنمای خبری بی‌ان‌ان، اوکراین برای آموزش خلبان‌های نیروی هوایی خود از حمایت کشورهای غربی برخوردار بوده و خلبانان اوکراینی در حال حاضر در حال آموزش کنترل و هدایت جنگنده‌های اف-۱۶ در کشورهای آمریکا، دانمارک، رومانی و هلند هستند.

این در حالی است که لیسبون در ماه ژوئن نیز با ارسال یک بسته کمک نظامی به اوکراین شامل ۱۴ نفربر زرهی ام۱۱۳ و هویتزر ۱۰۵ میلی‌متری موافقت کرده بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha